כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעל הדפוס שוחרר למעצר בית: "זיופים בודדים"

בעלי 'דפוס השושנים' חתם ערבות עצמית בסך 5,000 ש"ח והפקדה של 2,000 ש"ח וישהה במעצר בית עד יום חמישי • השופטת ציינה כי אחת העובדות ידעה על הזיוף

בית דפוס. צילום: יעקב נחומי
בית דפוס. צילום: יעקב נחומי

בית המשפט השלום בירושלים הורה אחר הצהריים (ג') לשחרר את בעל דפוס 'השושנים' בעיר למעצר בית עד יום חמישי בבוקר, למרות בקשתה של המשטרה להאריך את מעצרו ביומיים נוספים. בתוך כך, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה למעט אשתו, שמנהלת את העסק שכבר נחקרה בנושא.

בדיון בבית המשפט נחשף כי אתמול הגיעו השוטרים לבית הדפוס, שם נכח עובד אחר שנחקר במשטרה ושוחרר מאוחר יותר. הבוקר הגיע בעל הדפוס, נחקר במשטרה ואז נעצר. מלבד בעלי הדפוס והעובד הנוסף, נחקרו 2 עובדות נוספות.

מדובר בחשדות לזיופי כרטיסים וחותמת של המשטרה באשר לכרטיסים של מעמד סיום הש"ס הערב בירושלים.

נציג המשטרה בדיון טען כי "האירוע באישור המשטרה ולאירוע הזה הוצאו כרטיסים וכל משתתף לאירוע הזה אמור להגיע עם כרטיס ביד גם אם זה לא כרוך בתשלום. זה כדי לשמור על ביטחון האנשים במקום מכמה סיבות וגם מסיבה של צפיפות".

בדבריו טען כי בבית הדפוס מזייפים כרטיסים לאירוע. הוא לא ידע לענות לשאלת בימ"ש מי מוציא את הכרטיסים המקוריים והציג כרטיסים מזויפים עם חותמת המשטרה.

עו"ד יאיר נהוראי, המייצג את בעל הדפוס, טען בתגובה: "אני לגמרי לא בטוח שמדובר בעבירה המצדיקה מעצר ובטח לא בעבירה שיש כתב אישום בגינה. אין חולק על כך וזה לא עולה מפעולות המשטרה ומהחומר שהמשטרה הגישה". הוא הוסיף: "אין חולק על כך שהוא לא חשוד בכך שהוא זייף את הכרטיס ואת ההטבעה שבעיני ובעיני המשטרה זאת הבעיה המרכזית".

השופטת ענת זינגר קבעה בהחלטתה: "לא מדובר במספר רב של הזמנות אלא במספר הזמנות בודדות וזאת בהתאם לנתונים הקיימים עד כה. כמו כן, לא מיוחסת, בשלב זה, למשיב טענה באשר לעצם הזיוף אלא טענה כי בבית הדפוס שבבעלותו בוצע צילום נוסף של אותן הזמנות. יש ממש בטענות ב"כ המשיב כי לנוכח האמור, יהיה צורך להוכיח את מודעות המשיב לצילום ההזמנות ולהיותו מודע אף לזיוף המופיע על גביהן, אשר ככל הנראה בוצע על ידי אחר".

השופטת ציינה כי אחת העובדות ששוחררו בתנאים של אי יצירת קשר עם המעורבים ידעה על הזיוף.

בעל הדפוס חתם על ערבות עצמית בסך 5,000 שקלים והפקדה של 2,000 שקלים.

כאמור, הוא ישהה במעצר בית עד יום חמישי.
דפוס השושנים ירושלים בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד