כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בני עליה: מעמד סיום הש"ס לעולים • גלריה

המוני עולים מארצות המערב השתתפו במעמד סיום הש"ס של ארגון 'דרשו' • האירוע בשפה האנגלית, התקיים בבניני האומה בירושלים והוא תורגם סימולטנית לצרפתית

בני עליה: מעמד סיום הש"ס לעולים • גלריה

אלפי עולים מארצות המערב התכנסו היום (ג), בשעות אחר הצהרים בבנייני האומה בירושלים והשתתפו במעמד סיום הש"ס לדוברי אנגלית וצרפתית מהארץ ומהעולם.

המעמד כינס לראשונה את עולים מכל רחבי הארץ, לאירוע של כבוד התורה וכבוד ללומדי התורה.

במקביל, התכנסו באולמות הסמוכים אלפי נשים ששמעו הרצאות באנגלית ובצרפתית, וצפו בשידור ישיר של הסיום הגדול שהתקיים באולם הסמוך.

באולם המרכזי התנהל האירוע בשפה האנגלית והמשתתפים דוברי הצרפתית נהנו מתרגום סימולטני שהועבר אליהם באמצעות אוזניות מיוחדות שחולקו לכל אחד מהם.

תזמורת רבת מנגנים בניצוחו של ר’ חיים בנט, מלווה במקהלה בת עשרות ילדים בניצוחו של ר’ רובי בנט, הנעימה את המעמד בשירי רגש לכבודה של תורה. אליהם הצטרפה מקהלת הילדים ’שירה חדשה’ שהרקידה את קהל האלפים.

נשא דברים ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב”מ אזרחי שליט”א שאמר כי, “צריך להקים ישיבות, עוד ישיבות ועוד ישיבות, זהו המענה לנסיונות הפגיעה בעולם התורה”.

רבה הראשי לשעבר של צרפת הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק, סיפר על כך שלפני שנים אחדות הוא עבר שבץ מוחי חמור ממנו הוא החלים בחסדי שמים ולאחר תקופה ארוכה: "במשך שנתיים וחודשיים לא יכולתי ללמוד את הדף היומי. לא הייתי מסוגל ללמוד דף גמרא ביום. התפללתי לקב"ה שיעזור לי וב"ה לקח לי ארבע שנים וחצי כל יום הוספתי עמוד על הדף היומי וזכיתי להשלים את הכל״.

במעמד נשאו גם דברים רבה של רחובות הגאון רבי שמחה קוק, וראב”ד עדת ישראל בלונדון רבי אהרון דוד דונר שליט”א.

































דרשו גרבמ אזרחי סיום השס בניני האומה רובי בבנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד