ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בוקר אחד, 2 תקריות ירי: טנק ואוטובוס

הבוקר נורתה אש לעבר אוטובוס חיילים בגבול ישראל-מצרים; החיילים השיבו אש • טיל שוגר לעבר טנק צבאי שעסק בפתיחת ציר רצועת עזה • והרמטכ"ל מתייחס לאיום האיראני

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



הבוקר (ד') נורה טיל נגד טנקים בגבול רצועת עזה, לעבר כוח צה"ל וטנק שעסקו בפתיחת ציר רצועת עזה.

טיל יורט על ידי מערכת 'מעיל רוח, ובאירוע לא היו נפגעים. הכוחות השיבו אש לעבר מקורות הירי.

מדובר צה"ל נמסר כי הבוקר הופעלה מערכת 'מעיל רוח', ככל הנראה בעקבות ירי נ"ט, לא היו נפגעים.

מוקדם יותר הבוקר, נורתה אש לעבר אוטובוס חיילים בגבול ישראל-מצרים סמוך למוצב כרמית. לא היו נפגעים, אך על האוטובוס התגלו קליעים מנשק קל, והחיילים השיבו באש לעבר דמויות החשודות כמחבלים שנעו על קו הגבול. כוחות צבא גדולים הוזעקו למקום בעקבות האירוע. נגרם נזק, אך לא היו נפגעים.

מתחקור ראשוני עולה כי מדובר בחילופי אש בין כוחות מצריים שזיהו מבריחי סמים מנסים לחדור לשטח מצרים, ולא בירי מכוון לעבר החיילים.

מדובר צה"ל נמסר: "כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית בדרום גבול ישראל-מצרים זיהה שלושה חודרים. הכוח תפס את החודרים, שמע קולות ירי מכיוון מצרים ופתח לעברם באש. אין נפגעים לכוחותינו".

הרמטכ"ל: צה"ל ערוך לכל תרחיש

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הגיע אתמול (שלישי) לבסיס תל השומר ונפגש עם מתגייסים לחייל התותחנים ופיקוד העורף, שם התייחס לסוגיית הגרעין האיראני והכחיש את הפרסומים באמצעי התקשורת שהתייחסו לכך שהוא מתנגד לפעולה צבאית בנושא.

"איראן בעת הזאת ממשיכה לעשות מאמצים להגיע ליכולת גרעינית צבאית, זאת בעיה חמורה גם עולמית וגם אזורית ולא נכון לישראל להתעלם ממנה", ציין הרמטכ"ל, שהוסיף כי "איראן היא המדינה היחידה בעולם שמפתחת גרעין וקוראת להשמדה של מדינה אחרת".

"צה"ל ערוך ונכון לפעול ומבחינתנו האמירה כל האופציות על השולחן זו לא סיסמה אלא תכנית עבודה - למעשה כל מה שהדרג המדיני יחליט. את מה שיש לי לומר לדרג המדיני אני אומר והם מקשיבים", סיכם רא"ל גנץ.
צהל ירי מצרים רצועת עזה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד