כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מחאת האוהלים חוזרת • לילה לבן במוצ"ש

הגזירות הכלכליות הביאו את מארגני המחאות החברתיות להכריז על הפגנות במוצ"ש הקרוב • את הלילה יעשו המוחים ב...רחובות הערים, על המדרכות, בשקי שינה ומחצלות

מחאת האוהלים בקיץ שעבר. צילום: יעקב כהן
מחאת האוהלים בקיץ שעבר. צילום: יעקב כהן

הגזירות הכלכליות החדשות הביאו את מארגני המחאות החברתיות השונות להתארגן ולצאת להפגנות ענק במוצאי השבת הקרובה.

את הלילה יעשו המוחים ב...רחובות הערים, על המדרכות, בשקי שינה או מחצלות, אל מול קריית הממשלה אבל לא רק. ברחובות תל אביב, ירושלים, קרית גת, דלית אל כרמל ועוד. בבוקר, למחרת, הם מתכוונים לעמת את מוסדות המדינה ועובדיה עם תגובת אזרחי ישראל לתוכנית הגזירות.

לדברי המארגנים, "אזרחים כועסים שלוקחים אחריות יצעדו ברחובות ויבהירו לבובות הממשל כי לא ניתן לגזרות כלכליות אינסופיות לחתוך בבשר החי של העם- אותן גזרות אשר פוגעות בכל אוכלוסיות המדינה (מלבד הטייקונים) - מעמד ביניים, השכבות המוחלשות, סטודנטים, חרדים, ערבים, דתיים, אשכזנים, מזרחיים, ימנים ושמאלנים".

לדברי אורי אופיר, פעיל חברתי, "נתניהו ושטייניץ מראים לציבור שוב מי הם חבריהם האמיתיים ומי הם אנשי שלומם. דווקא כשהכלכלה במשבר כה גדול, מחליטים לפגוע עוד ועוד במעמד הביניים ובשכבות המוחלשות במקום לקחת מהטייקונים ועושי דברם! יש מקורבים לצלחת ואלה לא אנחנו, יש מועדון ואנחנו לא חברים בו".

דניאל צרפתי, פעיל חברתי, מוסיף ואומר כי "בזמן שביבי ושטייניץ מזהירים מפני הידרדרות למצב של יוון הם מבצעים צעדים שדומים באופן חשוד למדיניות הצנע שננקטה ע"י הממשלה היוונית. שם זה נגמר בקטסטרופה והתקוממות עממית, אנחנו רוצים להמנע מהקטסטרופה ולכן יוצאים עכשיו לרחובות".

שי ניצן, פעיל חברתי, אומר כי "מתקפת הצנע של הממשלה מכוונת לציבור האנשים העובדים מהמעמד הנמוך. זהו אינו צדק חברתי ודמוקרטיה אמיתית היא שצריכה להכריע בסוגיות מעין אלה. מדוע האזרחים, שלא גרמו למצב צריכים כעת לשאת בעול? כאשר אזרחי המדינה זעקו לשינוי המדיניות לפני שנה לא הקשיב להם ראש ממשלתם וכך יכל למנוע את המצב הנוכחי".

יוסי שאול, אף הוא פעיל חברתי, טוען כי "ביבי, שטייניץ ופישר מזהירים אותנו מספרד ויוון. האמת הפוכה. בשלוש השנים האחרונות הם מובילים אותנו היישר לשם. בועת הנדל"ן שבנק ישראל עודד, המחירים הגבוהים בשוק המזון, כל אלו משאירים לנו פחות ופחות הכנסה פנוייה. אנחנו מוציאים יותר על אותה דירה במקום לצאת לטייל, לפרנס עסקים קטנים, או לבלות עם הילדים. התוצאה כבר כאן- מיתון שנמצא בפתח. ומה הפתרון שלהם? להכביד עוד! כל מה שהם עשו צריך לעשות הפוך! להוריד את המע"מ, להוזיל את מחירי הדיור, המזון. אנחנו נחנקים".
מחאה חברתית בנימין נתניהו יובל שטייניץ גזירות שקי שינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד