י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אסד: עתיד סוריה תלוי בקרב המורדים

המתנגדים: אתמול נהרגו 154 אזרחים ברחבי סוריה • הקרבות הגיעו לאזורים חדשים, והלוחמים קיבלו סיוע של 20 טילי כתף • נשיא סוריה: "הצבא מגן על ערכי העם"

בשאר אסד. צילום ארכיון
בשאר אסד. צילום ארכיון

נשיא סוריה, בשאר אסד, הכריז היום (ד') כי הקרבות נגד המורדים יקבעו את עתידה של המדינה.

"גורל עמנו והאומה שלנו - עבר, הווה ועתיד – תלוי בקרב הזה", ציטטה סוכנות הידיעות הרשמית את הודעתו של אסד שפורמה במגזין הכוחות המזוינים לרגל יום השנה של הצבא הסורי.

אסד ציין כי הצבא הוכיח "באמצעות מאבקו בכנופיות הטרור הפליליות שיש להם רצון ומצפון קשוחים כמו פלדה, וכי אתם המגנים של ערכי העם".

"האמון שלי בכם גדול, והעם מאמין שאתם המגנים של המטרות הצודקות שלו", אמר הנשיא הסורי.

לפי מתנגדי המשטר, אתמול נהרגו 154 בני אדם ברחבי סוריה, בהם 35 אזרחים, 63 חיילים ו-27 מורדים. קרוב למחצית מהקורבנות היו בעיר חלב, הגדולה ביותר במדינה, כאשר המורדים וכוחות הצבא ניהלו קרבות עזים.

הבוקר דיווחו פעילי האופוזיציה כי בפעם הראשונה התנהלו קרבות ליד שתי שכונות נוצריות בעיר דמשק. הם סיפרו כי קולות ירי ופיצוצים נשמעו מאזור רחוב בגדד, אחד הנתיבים העורקיים המרכזיים של העיר, ובשכונות באב טומה ובאב שרקי.

"זו לחימה באזורים שבהם לא היו קרבות קודם לכן", נמסר מהמרכז הסורי למעקב אחרי זכויות אדם. "אלה אזורים שאליהם המורדים לא הצליחו להשיג גישה עד כה".

הלילה דיווחה רשת החדשות האמריקאית NBC כי המורדים בסוריה הצליחו לקבל אספקה של יותר מעשרים טילי כתף נגד מטוסים, שהוברחו למדינה דרך טורקיה. לא נמסר מה סוג הטילים ואם המורדים יודעים לתפעל אותם, אולם ההתפתחות עלולה להביא לשינוי במאזן הכוחות בלחימה.
אסד סוריה קרב נשיא נוצרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד