ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

גל ההסתה החדש: שטייניץ 'קנה' את החרדים

שר האוצר יובל שטייניץ הגיע להסכמות שקטות עם יו"ר ש"ס • המשמעות: הפחתה בקיצוץ במשרדי הבינוי והשיכון • אבל ה'מסיתים' הופכים זאת ל'קומבינה חרדית'

ישי ושטייניץ. עיבוד: בחדרי חרדים
ישי ושטייניץ. עיבוד: בחדרי חרדים

רק זה היה חסר לציבור החרדי. בבוקרו של יום ה-1 לאוגוסט, כאשר כלי התקשורת עסוקים ב'חיפוש' הציבור החרדי וממתין שהצבא יגייס את בניו, מגיע גל ההסתה החדש בדמות הגזירות הכלכליות.

בידיעה שפורסמה הבוקר ב'ידיעות אחרונות' נכתב: "כאשר משרד האוצר רוצה, מתברר שהוא יכול להגמיש את הקיצוצים".

ורק זה היה חסר לנו.

כזכור, ביום ראשון האחרון, במהלך ישיבת הממשלה בה נידון נושא הקיצוצים בתקציב, הביעה ש"ס את התנגדותה הנמרצת וארבעת שריה אף הצביעו נגד התוכנית. לכאורה הם זכו בהערכת פעילי המחאה החברתית בהיותם אלו המגנים על זכויותיהם, יחד עם שר הרווחה משה כחלון שהצביע אף הוא נגד ויחד עם שרי העצמאות. (שרי העצמאות, אגב, 'נענשו' על הצבעתם ושר האוצר החליט לקצץ עוד 100 מיליון שקלים מתקציב הביטחון).

אלא שהבוקר 'גילו' כלי התקשורת כי שר האוצר, יובל שטייניץ, הגיע להסכמות שקטות עם יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, ולפיהן יופחת הקיצוץ במשרדיהם של שרי ש"ס, קרי הפנים והבינוי והשיכון, ובתמורה תצביע ש"ס בעד הגזירות כאשר יובאו להצבעה בכנסת ביום שני הקרוב בדיון פגרה מיוחד. בהמשך יועברו הגזירות לאישור בוועדת הכספים ולאחר שיאושרו להצבעה במליאה תתכנס הכנסת לאישורן הסופי.

לכאורה, משרדי הפנים והשיכון אינם מטפלים רק במגזר החרדי, אך התמונה המצטיירת בתקשורת היא שהמשרדים הללו דואגים בראש ובראשונה למגזר החרדי, ועיין ערך הקריטריונים המסוקרים בהרחבה בכלי התקשורת ואשר על פיהם דואג שר השיכון אריאל אטיאס לזוגות חרדיים כשהוא מפלה יוצאי צבא.

האמת היא שהבטחות שטייניץ לשרי ש"ס יביאו לזירוז התורים של נזקקים לדירות, גם העלאת
המע"מ לו מתנגדת ש"ס תידחה בחודש – צעדים המיטיבים עם כלל האוכלוסייה. יוקצו תקציבים לפיתוח קרקעות המשווקות בידי משרד השיכון ואשר יקצרו במספר חודשים את בניית הדירות ויגדילו את המלאי, תקציבי הדיור הציבורי לא ייפגעו, יוקצו תקציבים להגדלת מלאי הדיור הציבורי והסיוע בשכר דירה שהוגדל לפני כמה שבועות ל-3,000 שקל לכל היותר לא ייפגע.

כל הצעדים הנ"ל הם כאלו המיטיבים עם כלל האוכלוסייה, ובכל זאת הכותרות נותרו בעינן: "שטייניץ קנה את ש"ס: פחות קיצוץ לחרדים"...
יובל שטייניץ אלי ישי אריאל אטיאס גזירות קיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד