כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ח"כ מטלון: "חייבים לדאוג לחינוך בכביש ותרבות הנהיגה"

חבר הכנסת מטלון, התארח לצ'ט בעמוד הפייסבוק של אור ירוק והתייחס גם לעברייני פגע וברח: "יש להחמיר עם עברייני 'פגע וברח' וליצור הרתעה לנהגים שידעו כי העונש על כך יהיה גבוה ובלתי משתלם"

ח"כ מוץ מטלון (פלאש 90)
ח"כ מוץ מטלון (פלאש 90)

ב-22 ביולי 2012 התארח חבר הכנסת משה מוץ מטלון, לצ'ט עם הגולשים בעמוד הפייסבוק של עמותת אור ירוק. חבר הכנסת מטלון, התייחס לנושאים שונים הקשורים לבטיחות בדרכים: ענישה, חינוך וחקיקה.

בנושא ענישת מינימום לעברייני תנועה, טען חבר הכנסת מטלון, כי: "משרד המשפטים ובתי המשפט, התנגדו בתוקף לעונש מינימום. ועדת חוקה ומשפט עוסקת בכל תחום הענישה ואני תקווה שבקרוב מאוד, אכן תושגנה התוצאות הצפויות שיכסו על כך שאין עונשי מינימום".

בנושא חינוך טען חבר הכנסת מטלון כי: "כל נושאי החינוך ותרבות הנהיגה, שחסרה כל כך, הינו בראש ובראשונה מחוסר הכנת התלמידים מגיל צעיר בכל נושא ההתנהלות בכביש ואני בהחלט סבור, שאם חפצה נפשנו בהורדת כמות התאונות ובאיכות הנסיעה בכבישי ישראל, חייב הדבר לקבל טיפול במסגרת לימודי בית הספר".

מוניקה בלחסן, אימו של אמיר, שנפגע בתאונת פגע וברח לפני שלוש שנים, ביקשה לדעת כיצד ניתן להרתיע נהגים מלפגוע באדם ולהימלט ממקום התאונה. חבר הכנסת מטלון מאמין כי: "יש להחמיר עם עברייני 'פגע וברח'. כוונת החוק שיזמתי הינה בראש ובראשונה ליצור הרתעה לנהגים, אשר בהתנהגותם של נטישת פצוע ואי מתן סיוע, ידעו כי העונש על כך יהיה גבוה ובלתי 'משתלם'."

חבר הכנסת מטלון, העריך כי בעתיד הענישה תהיה חמורה יותר. " לצערי, המערכת השיפוטית עדיין לא הפנימה את החוק והכלי הנותן להם להחמיר בענישה", טוען מטלון, "אין לי ספק כי בעתיד נוכל לראות החמרה בענישה ואנחנו עדים לניצנים של פסיקה בכיוון זה".

עמותת אור ירוק: "כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה כתוצאה מתאונות דרכים, נדרש לאחד כוחות בתחומי האכיפה, החינוך, הענישה והשקעת משאבים בתשתיות. על המדינה להשקיע בתשתיות דרך סלחניות ובחינוך כבר בגיל הרך, ובמקביל לקדם חקיקה מרתיעה לעברייני תנועה".
משה מוץ מטלון אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד