י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חג בירושלים: שוחררו כל אסירי 'מסילת ציון'

כל שבעת האסירים שנותרו מההפגנות שהתקיימו באתר החפירות ליד הישוב 'מסילת ציון' - שוחררו • ב'עדה' נערכים לחגיגות השחרור • הושג הסכם: מערות הקבורה לא ייפגעו

צילום: יעקב לדרמן, משה הולצמן
צילום: יעקב לדרמן, משה הולצמן

העצורים הרבים מההפגנות שהתקיימו בשבוע שעבר ובתחילת השבוע באתר הארכיאולוגי הסמוך לישוב מסילת ציון באזור בית שמש - שוחררו. כאשר הבוקר שוחררו האחרונים שביניהם, וב'עדה' מתכוונים לערוך לכבודם חגיגת שחרור.

יחד עם זאת, בא הקץ לסאגה שהתחוללה במקום, לאחר שהושג הסכם בין ה'אגודה למניעת חילולי קברים' לבין רשות העתיקות שלא יחפרו במערות הקבורה הנמצאות במקום.

מרתון ההפגנות החל ביום רביעי שעבר: קבוצת מפגינים גדולה הגיעה למקום במטרה למחות נגד העבודות - שלטענתם פוגעות במערות קבורה. חלקם הפרו את הסדר הציבורי ובעקבות כך המשטרה עצרה 11 מפגינים.

למחרת שוחררו כולם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין ה-11 היה גם אברך שאשתו כרעה ללדת בחדר לידה בבית החולים 'ביקור חולים' בירושלים. יממה וחצי לאחר שחרורו הוא זכה לקבל את הבשורה המשמחת על הולדת בתו.

אך כאן לא תמה הסאגה: ביום חמישי בלילה הגיעו לאתר 7 מפגינים, חלקם מתוך אלה ששוחררו אך יום קודם לכן. הם נתפסו על ידי שומר מטעם רשות העתיקות, לאחר שהגיעו עם שקים וכלי עבודה, וכוונתם הייתה ללקט את העצמות ולקבור אותן בצורה מכובדת. השומר הזמין את המשטרה שהייתה משוכנעת כי הם הגיעו לחבל באתר עצמו.

ביום שישי הם הובאו לדיון על הארכת מעצרם. שופט בית המשפט השלום בירושלים, דוד גדעוני, האריך את מעצרם ב-5 ימים נוספים.

בינתיים, ביום שני התקיימה באתר הפגנה נוספת, ובה השתתפו כ-40 איש, בהפגנה זו עצרה המשטרה שישה מפגינים בגין הפרות סדר. ארבעה מתוכם שוחררו מאוחר יותר, אך שניים שסירבו להזדהות - נשארו במעצר יממה נוספת ושוחררו.

אתמול (ג) בדיון שהתקיים בעניינם של שבעת העצורים שהוארך מעצרם ביום שישי, הודיעה המשטרה כי בכוונתה לבקש את הארכת מעצרם של שניים מתוך השבעה. הסיבה, כנראה בשל כך שהם ידועים יותר בפעילותם בהפגנות מסוג זה.

השופט הורה להאריך את מעצרם של השניים ושחרר את השאר בתנאים מגבילים. אך חלק מחבריהם אמרו בתגובה: "אנחנו לא משתחררים עד שכולם ישוחררו". ואכן כך קרה - הבוקר (ד) שוחררו כל העצורים. כעת פועלים עסקנים מחוגי 'העדה החרדית' לקיים חגיגת שחרור עבור העצורים כבר הערב.
אשתאול מסילת ציון הפגנה עצורים קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד