כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הסדר טיעון עם ה'קצב מבורו פארק': 40 שנה בכלא

התפתחות במשפט הרוצח לוי ארון • התביעה הסכימה לעסקה בה יודה ארון ברצח הילד לייבי קלצקי, וירצה רק 40 שנה בכלא • משפחת קלצקי: "ציפינו שלא יראה עוד אור יום"

לוי ארון. צילום: ארכיון
לוי ארון. צילום: ארכיון

ה'דיילי ניוז' חושף: פרקליטיו של לוי ארון, הצליחו לבשל עסקת טיעון למען מרשם.

ביום חמישי הבא ב-9 לאוגוסט, יינתן בבית המשפט העליון בברוקלין גזר דינו של ה'קצב מבורו-פארק' ארון לוי, שרצח בצורה מזעזעת את הילד לייבי קלצקי ז"ל בן התשע.

המשפט יזכה לסיקור תקשורתי רחב היקף בכל רחבי העולם.

על פי הדיווח, הגיעה התביעה להסכמה עם עורכי דינו של ארון והצדדים הגיעו לעסקת טיעון. לפיה, יודה בפשעו וירצה עונש מאסר של 40 שנה בכלא.

לפי החוק האמריקני, לו ארון היה מורשע ברצח בכוונה תחילה ובחטיפה היה צפוי כי יוטל עליו מאסר עד סוף חייו. אלו גם היו הציפיות של בני המשפחה, ולפיכך לא ברור עם המשפחה השלימה עם העונש המופחת המוטל עליו.

אחד ממקורבי בני המשפחה אמר כי, "ציפינו שהרוצח לא יראה עוד אור יום, אבל אולי אין ברירה משפטית אחרת".

חבר בית המחוקקים, דב הייקינד אמר בתגובה: "יש עסקה, אך עד שבית המשפט לא יאמר את דברו, דברים עלולים להשתנות.

"המשפחה צריכה לחיות עם הרצח המזעזע הזה עד סוף חייהם. ההליך המשפטי זה לא משהו שהמשפחה רצתה לעבור, אבל הם רוצים לוודא שיש צדק".

הייקינד סיפר כי הוא מתכוון להקריא מכתב מטעם המשפחה בבית המשפט אך הדגיש שוב כי עד יום חמישי הקרוב שום דבר אינו סגור. "בכל רגע מישהו שם יכול לשנות את דעתו", הוא אמר לסיום.

בתביעה לא הגיבו לדברים. אך אחד מעורכי דינו של הרוצח לא הכחיש את הדברים.

בדיון האחרון שהתקיים בבית המשפט הופתעו הנוכחים לראות את מראהו החדש של ארון: הוא נראה כשהוא יושב על כסא, על ראשו כיפה שחורה גדולה, לבוש בחולצה כהה עם שרוולים ארוכים, כשזקן ארוך נוסף לפניו וכ- 22 קילו נוספו למשקל גופו.

הסיבה המדויקת לעלייה המהירה במשקלו לא נקבעה עד כה. אך ארון בן 36, נוטל באחרונה תרופות פסיכיאטריות אשר יכולות להוות הסיבה העיקרית לעלייה החריגה במשקלו, כך טענו עורכי דינו.
ארון לוי לייבי קלצקי רצח ברוקלין דב הייקינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד