כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרשת שחם: תנ"צ ניסים אדרי - לחופשה כפויה

בעקבות חלקו בהתעלמות מהתלונות על התנהגותו של ניצב ניסו שחם, החליט מפכ"ל המשטרה להוציא לחופשה כפויה את תנ"צ ניסים אדרי, עד לקבלת ההמלצות בעניינו

תנ"צ ניסים אדרי. צילום: חדשות 2 באינטרנט
תנ"צ ניסים אדרי. צילום: חדשות 2 באינטרנט

התפתחות בפרשת ניסו שחם: המחלקה לחקירות שוטרים ממליצה להעמיד לדין משמעתי את תנ"צ ניסים אדרי, המשמש כמפקד מרחב ציון במחוז ירושלים - כך נמסר היום ממשרד המשפטים.

תנ"צ ניסים אדרי, המשמש כמפקד מרחב ציון במחוז ירושלים, נחקר לפני מספר ימים במחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, בחשד כי הובאה לידיעתו באמצעות קצין אחר, פקוד שלו, תלונה בגין מעשה שאינו ראוי שבוצע לכאורה על ידי הקצין הממונה עליו, ממ"ז ירושלים, ניצב ניסו שחם, כלפי שוטרת במרחב עליו הוא מופקד. כן דווח לתנ"צ אדרי דבר המצוקה אליה נקלעה השוטרת. מהחקירה עולה כי הקצין הבכיר – המופקד, בין היתר, על שלומה של המתלוננת – נמנע מלהעביר את התלונה לגורם מוסמך ושמר את המידע לעצמו.

בנוסף, במהלך חקירתו במח"ש, בחשד לכך שתלונת השוטרת לא הועברה על ידו לטיפול, הכחיש תנ"צ אדרי בתוקף כי התלונה הובאה לידיעתו ועמד בהכחשתו זו לאורך מרבית שלבי החקירה. רק לקראת סיומה של החקירה, לאחר שעומת עם הקצין שהעביר לו את המידע כאמור, הודה תנ"צ אדרי שאכן קיבל ממנו הדיווח על התלונה, בה לא טיפל.

התנהגותו של הקצין הבכיר, הימנעותו מלהעביר התלונה שדווחה לו לבירור ולטיפול, כמתחייב וכמצופה בנסיבות העניין, והתנהלותו בחקירת מח"ש, מבססים חשד לכאורה לביצוע מספר עבירות משמעת. לפיכך, החליטה מח"ש להעביר את התיק היום לגורם המוסמך במשטרת ישראל, בצירוף המלצה להעמידו לדין משמעתי ולנקיטת הצעדים המתבקשים.

דובר משטרת ישראל פרסם הודעה, לפיה עם קבלת החלטתה של המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, בדבר עניינו של תנ"צ ניסים אדרי, בצירוף המלצתה להעמידו לדין משמעתי, החליט מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, נוכח החשדות והתנהלותו לכאורה של הקצין לאורך חקירותיו, להוציאו לחופשה כפויה עד קבלת המלצותיה של מחלקת משמעת בעניינו.
מחלקה לחקירות שוטרים ניסים אדרי ניסו שחם משטרה חופשה כפויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד