י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

במשך שלשה ימים הילדים שכחו את המחלה

זו השנה ה-11 ברציפות ש'רפאנו' מארגנים מחנה 'נופשים לבריאות' לעשרות ילדים חולי סרטן ובני משפחתם • השנה נערך מחנה הנופש במלון 'גלי צאנז' בנתניה • צפו

במשך שלשה ימים הילדים שכחו את המחלה

"כל המאמץ הקשה וההוצאה הכספית הגדולה של מחנה 'נופשים לבריאות' שהסתכמה במאות אלפי שקלים, הייתה שווה ולו רק כדי לראות פעם אחת חיוך רחב נסוך על פניו המיוסרות של ילד בן 5 חולה סרטן, שזה עתה סיים סדרה נוספת של טיפולי כימותרפיה קשים ומרים, וכאן הצלחנו להשכיח ממנו לכמה ימים את כאבו האישי", אומר הרב חיים שפירא, ממייסדי ארגון 'רפאנו ונוושע', שארגן זו השנה האחת-עשרה ברציפות את המחנה הייחודי שהתקיים לאחרונה.

מדובר במחנה קיץ ייחודי הנערך בכל שנה, שבו מגיעים לנפוש למספר ימים לא רק הילדים הקטנים חולי הסרטן, אלא גם שאר בני המשפחה המורחבת, ההורים, האחים והאחיות – שכולם ביחד מתמודדים, כל אחד בדרכו, עם הילד החולה במשפחתם.

מחנה הנופש נערך השנה במלון גלי צאנז בנתניה, שבצעד תקדימי נסגר למבקרים וכל כולו הוקדש אך ורק עבור הילדים החולים ובני משפחתם. מדובר בחמישים משפחות, שלכל אחת מהן ילד קטן וחמוד המתמודד בגבורה עם המחלה הקשה.

הילדים שעד לפני כשנה שיחקו ושמחו כמו שאר הילדים בגילם, התבגרו בבת אחת ומתמודדים יום-יום, שעה-שעה בכוחות לא להם עם המחלה הארורה שעושה שמות בגופם. מטרת מחנה הנופש היא להשכיח מהילדים המתוקים במשך שלושה ימים את הטיפולים הקשים והמרים שהם עוברים.

מדובר בלוגיסטיקת ענק הדורשת היערכות מראש של חודשים ארוכים, הכוללת הכנת תוכניות מרתקות ומגוונות החל מהרגע בו נכנסים לשערי המלון ועד לרגע שבו חוזרים לבית. אין רגע דל אחד במשך ימי פעילות המחנה. המטרה המרכזית היא: שלילד לא יהיה רגע אחד מיותר לחשוב על מחלתו, ושיהיה עסוק אך ורק בתוכניות המרתקות. כמובן שבמקום יש צוות רפואי מיוחד שאמור לתת מענה לכל מקרה שלא יהיה.

כבר ביומו הראשון של המחנה נהנו הילדים ממגוון רחב של תוכניות שהסתיימו בליל שישי, אי שם לאחר חצות הלילה, לאחר שמיטב האומנים הופיעו בפניהם ושימחו אותם עד שלא נשאר בהם כח לעלות לחדר, לאחר שרקדו ושמחו ללא הפסקה.

למחרת נהנו הילדים ממגוון אטרקציות שנערכו לכבודם בחוף הים הנפרד של נתניה, כשהציוד המיוחד של קיאקים ומצנחים שהושכר במיוחד ליום זה - עלה כמאה אלף שקל! אך ב'רפאנו' השיקול הכספי לא תפס כלל מקום. "אם זה יכול להעלות חיוך על פניו של ילד מיוסר, הכל שווה", אומר ר' משה שפירא, מנכ"ל הארגון.

גם בשבת עצמו נערכו פעילויות מיוחדות לילדים ובני משפחתם הקרובים, זאת לצד חזנים מפורסמים שהנעימו בקולם בתפילות ובסעודות השבת. השבת עברה עליהם בתחושה של מעין עולם. במוצאי שבת קודש, שנעל את המחנה, נתקלו ההורים בבעיה חדשה: הילדים לא רצו לעזוב את המלון! ממש התנגדו. חלקם אף החלו לבכות כשנזכרו שמחר עליהם לחזור למחלקה בבית החולים לסדרה חדשה של טיפולים.

אבל אין ספק שחוויית הנופש הייחודית של 'רפאנו' תעניק לילדים הקטנים כח רצון חדש ותעזור להם לצלוח את הטיפולים הקשים עד לרפואה השלמה.

















רפאנו עזרה חסד תוכניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד