י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תובעים מהבנק ח"י מיליארד שקל

בני זוג מירושלים הגישו בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אחד הבנקים הגדולים על סכום של 18 מיליארד שקל • הטענה: הבנק הפר את היתר העסקה עליו חתם

תובעים מהבנק ח"י מיליארד שקל



בקשה לתביעה ייצוגית על סך 18 מיליארד שקל הוגשה על ידי בני זוג מירושלים שנטלו הלוואה מאחד הבנקים הגדולים בישראל שחתום על היתר עסקא עם בד"צ העדה החרדית ירושלים.

בתביעה טוענים בני הזוג כי הבנק גבה מהם ריבית פיגורים בניגוד לכתוב בהיתר העסקא ולא דיווח להם במעמד החתימה על ההלוואה כי חתם על מסמך שמונע ממנו לגבות ריבית פיגורים.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נכתב כי הבנק גבה מהם ריבית שגבוהה ב-10% ויותר מהריבית ה'רגילה' המותרת לפי היתר העסקא שהבנק חתום עליו. הם מעריכים כי לבנק יש לפחות שני מיליון לקוחות שהבנק גבה מכל אחד מהם בממוצע כ-9,000 שקל בריבית פיגורים שלדבריהם אסורה עליו לפי היתר העסקה שנחתם כבר לפני 34 שנה.

מהבנק נמסר בתגובה כי בימינו יכול כל אדם להגיש תביעה בכל נושא ובכל סכום שהוא מעלה בדמיונו. בבנק הבטיחו להדוף את התביעה בבית המשפט.

ב'ועד הפיקוח על הפיננסים' של בד"צ העדה החרדית אמרו השבוע כי "היתר עסקא הוא מסמך מחייב לכל דבר ועניין, והדבר בא לידי ביטוי גם בחוות דעת של היועצים המשפטיים של החברות החתומות על מסמך זה". הם סרבו להגיב למקרה האמור בטענה כי "פרטי המקרה אינם נהירים לנו, אך אם הצדדים יפנו אלינו נביע את עמדת ההלכה בנידון".
חוזה היתר עיסקא ריבית תביעה ייצוגית בנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד