ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

קציצות 'מדיום' של מולדן • הרצל מתאושש

במסעדת 'מולדן' אמנם חסרה הנוסטלגיה שאפיינה את המסעדה הישנה, גם השירות לא משהו, אבל הרצל התנחם בקציצות הקבב העשויות היטב • ביקורת מסעדות

צילומים: מיטל סלומון באדיבות אתר ROL.CO.IL
צילומים: מיטל סלומון באדיבות אתר ROL.CO.IL



לא יודע מה אתכם, אבל הקיץ הנוכחי מאיים - על חיי לפחות - הרבה יותר מהאיום האיראני שברקע. זה לא שלא ניסיתי, בעצם, מה לא עשיתי. אולם נראה כי אין דרך להימלט ולהסתתר מזעמו של הקיץ הזה. זה אומר בגדול שאני כמו כולם נצמד למזגן ומקווה לטוב. כשכל גיחה מחוץ לחדר הממוזג, מהווה מטרד קיומי עבורי. זה גם אומר שהאופציות ליציאה בצהרי היום לעסקית כמעט מתפוגגות לחלוטין, אלא אם כן מצאת מסעדה שמוכנה לבוא אליך.

הפעם, כשכבר הרהבתי עוז לשים חיי בכפי ולצאת החוצה למסעדה, היה ברור לי שאני צריך מסעדה בשרית, ובתוך המסעדה עצמה - מיקום אסטרטגי בסמוך למזגן. מסעדות חלביות נמצאות בהמתנה אצלי נכון להיום. עם כל הכבוד למועצת החלב, אני יותר בכיוון של מועצת הלול. מה גם שהסבל של קומבינציות החלב ותוצרתו בתשעת הימים, הוציאו ממני את המיץ (של הגבינה), וגרמו לי להתנזר לפחות בחודש הקרוב ממאכלי גבינה, שלא לדבר על גבינות מוקרמות. מי שרוצה להקרים את עצמו, בבקשה, אני באטליז ממול.

נפתולי החיים הובילו אותי לאזור פתח תקווה בסמוך לבית החולים וולפסון. כך שהחבר היחידי שיכולתי לסמוך עליו שיתלווה אליי בהתראה כה קצרה למסעדת 'מולדן' הפתח תקוואית, היה אמור להיות ממוקם בלב בני ברק לכל היותר. "כמה דקות אני אצלך", אמר לי החבר בהחלטיות, ושנינו שמחנו על שיעור הערב לנשים שהתקיים במקום מגורינו, מה שאומר שאנחנו הגברים קיבלנו 'פס' לאחד מהלילות הלחים ביותר שידעה גוש דן מאז ימי בראשית.

האמת היא, שכבר סעדתי שם מספר פעמים. ובכנות יותר, יש לי חיבה למקום הזה ולו בגלל שזו המסעדה בה נפגשתי עם אשתי לפני שנים והחלטנו בה על נישואינו, כשהמסעדה עוד הייתה ממוקמת ברחוב הירקון על שפת הים של תל אביב, מול מלון דן, ושמשם נגזר שמה - 'מולדן'. רק שלצערי, המסעדה עזבה מיקום (נהדר), לטובת ציר תנועה מרכזי בפתח תקווה, וגם הפכה עם השנים ליותר 'עממית' במובן הפחות חיובי של המילה. ולפני שאתם מזדעקים, אני אסביר את עצמי.

גם אם נתעלם מהיתרון שיש למסעדה שממוקמת בקו ראשון לים הגדול, מי שביקר במסעדה בגלגולה התל אביבי, יודה בעובדה שהאווירה והעיצוב במקום הקודם היו נעימים יותר לעין ולחיך. המטבח היה מחופה בזכוכית אטומה שמבעדה יכולת לראות את פעולת הטבחים הנמרצים והשף המיומן בהכנת ובעיצוב המנות. לא אגזים, אם אומר שלמקום היה הוד והדר שאינם איתו כיום לצערי.

בכלל, מסעדות שממקמות את עצמן בתוך תחנת דלק מאבדות אצלי נקודות. נחיריי הרגישים אמנם מגיבים יפה לריח האוקטן, אבל כל מה שקשור לצלחת ולמחבת, צריך לתפוס מרחק ממשאבות הדלק הזללניות. לא ממש התחברתי לעיצוב הנוכחי של המסעדה. החלל גדול מידי ולא אקוסטי והקרבה של הגריל ודלפק הסלטים לסועדים, מוזיל אפעס את ערכה וחינה.



'עסקית ערב' מפתה ומזמינה

המסעדה הכילה עוד כשלושה זוגות בחלל הגדול, מה שלא הסביר את השירות שהיה איטי בצורה יוצאת דופן. נאלצנו להביט במחוגי השעון ולבקש ממנהל המסעדה שעמד לצידנו לשגר אלינו לכל הפחות מלצר וצמד תפריטים.

משהגיעו התפריטים, צדנו בעיניים מפלבלות את 'עסקית הערב' שלהם שהייתה נראית מפתה ומזמינה - 199 ₪ לזוג סועדים, תמורת מנות פתיחה בצורת מקבץ סלטי הבית, לאפות טריות וחמות באפיה מקומית ומיקס בשרים על פלטת עץ. מדובר בכ-400 גרם של קציצות קבב, כבדי עוף, רצועות אנטריקוט וחזה עוף במרינדה. לכל זה מתלוות שתי תוספות-אורז ותפוחי אדמה. אפשר גם לשלב מג'אדרה וצ'יפס, הכול הולך. בנוגע לבשר, זה לא מעט בשר - תאמינו לי, על פניו נראה שמדובר בארוחה שאמורה להשביע שלושה סועדים במשקל נורמאלי. אין לי מושג מדוע היא מוצגת כארוחה זוגית.

אנחנו שבענו ואפילו הותרנו. הקציצות היו ברמת עשייה 'מדיום', שזה בדיוק מה שבלוטות הטעם שלי דורשות מקציצה, כל השאר היה פחות חשוב לי. ולא שאני סגפן, טעמתי מארבע פינות הפלטה העגולה, אבל בעיקר התענגתי על קציצות הקבב. הסלטים היו טריים וטובים, והיה ניכר עליהם שהם 'עבודת יד' ללא מגע מכונה, אם כי ההיצע הגדול קצת מסרבל את העניין ו'כובש שטחים' מיותרים על השולחן, כך שאת הטלפונים הניידים שלנו נאלצנו להניח על הכיסאות לצידנו. או כפי שתהה החבר למסע: "אתה רוצה להגיד לי שאנשים אוכלים בורגול? זה לא אוכל של יונים?"

כדרכי, קינחתי בכוס אספרסו ריחני שסידר לי את הארומה, החבר דחה בנימוס את אופציית השתייה החמה, כשהוא נשען באלסטיות לאחור בתקווה שתריס המזגן יזהה אותו הפעם...

למי שרוצה לשלב בין האוריינטציה של האוכל המזרחי לאסייתי, יש גם פינת מוקפצים ואוכל סיני, כשנתחי הבקר ברוטב סויה הם המועדפים בעיניי, לאחר דגימה ניסיונית שערכתי שם לפני מספר שבועות בהזדמנות אחרת. ריבוי הירקות במנות האסייתיות, מנטרל את הטעם האמיתי של המנה לטעמי. לסיכום, האוכל סביר וטעים בהחלט, השירות טעון שיפור, אבל עדיין, חסרה לי האקסקלוסיביות הקודמת של המסעדה. סליחה שאני נתקף נוסטלגיות כבדה ומתרפק על העבר, מה שבניגוד גמור לאופיי. אבל באמת שמגיע למסעדה הזאת מקום יותר טוב בלב וגם על המפה.



כתובת וכל השאר...

מולדן-בשרים, ביסטרו, גריל ודגים-גלאט כשר למהדרין רבנות פתח-תקווה משגיח צמוד במקום.

ז'בוטינסקי 63, פתח תקווה

טל': 03-9227795

שעות פעילות- א'-ה': 11:00-24:00
ו': אירועים בלבד
מוצ"ש: שעה לאחר צאת השבת עד אחרון הלקוחות

אפשרות לאירועים במקום.
הרצל מסעדות בשר מולדן אספרסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד