כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אומן אומן, ראש השנה לנשים ב... ט"ו באב

נשים רבות פוקדות את ציון רבי נחמן ביום ט"ו באב, הנחשב בברסלב כ'ראש השנה לנשים' • המשטרה המקומית התבקשה לפטרל בסביבה ולהשגיח על בטחון המתפללות

ראש השנה באומן. צילום: יעקב נחומי
ראש השנה באומן. צילום: יעקב נחומי

נשים רבות הגיעו לקראת שבת לאומן, כדי להשתטח ולהתפלל על ציונו של רבי נחמן ביום ט"ו באב, הנחשב בחסידות ברסלב כ'ראש השנה של הנשים' באומן.

הנשים הגיעו בקבוצות מאורגנות, מלוות במדריכות מטעם חברות הנסיעות. הן קוראות בציון את פרקי ה'תיקון הכללי' שחיבר רבי נחמן מברסלב, תפילות לזיווג עבור רווקות, תפילות לרפואה, הצלחה ובריאות. יש גם המוסיפות וקוראות סדר וידוי, סגולה לכפרת עוונות.

בחדרי האוכל ובאולמות נערכים ערבי שירה ושמחה עם מוזיקה ושירים, שיעורי תורה ומוסר, הנמסרים על ידי רבניות ידועות, 'סעודות אמנים' וטקסי 'הפרשת חלה'.

פעילי 'מרכז ברסלב העולמי', הנערכים לקראת ראש השנה הקרב, הקדישו ממרצם וזמנם גם לקליטת עולות הרגל, ונערכו במיוחד לתגבור מערך שמירה גדול. שומרים הוצבו בכל קרן רחוב ובכניסות לבניינים, בכדי למנוע מקרים של גניבות והתנכלויות מצד המקומיים. גם פועלי ניקיון גוייסו על ידי ה'מרכז׳, והם עמלים לנקות את כניסות הבניינים והרחובות הסמוכים.

לבקשת 'מרכז ברסלב העולמי' ממשטרת אומן, הוצב כח משטרה במקום, אשר יפטרל בכל האיזור הסמוך לציון, וישגיח על בטחון המתפללות והסדר הציבורי.

'מנהלת ציון רבינו', האחראית מטעם רבני ברסלב על שמירת הצביון הרוחני במתחם הציון, הציבה בכניסה לציון דוכן לחלוקת צעיפים ומטפחות לכיסויי ראש, ותלתה שלטי הסברה עבור המתפללות ובהם הסבר על חשיבות הצניעות וכבוד המקום.

בתוך כך ביממה האחרונה הגיעו סגן מושל מחוז צ׳רקס, אלכסנדר סוחובי, וראש עיריית אומן, יורי בודרוב, לביקור במתחם הציון, שם נפגשו עם העסקנים המרכזים את פעילות ברסלב באומן - הרב שמעון בוסקילה מ'מרכז ברסלב העולמי', והרב נחמן סלומון מ'האיגוד היהודי באומן'.

העסקנים ערכו למשלחת סיור בציון, בבית הכנסת הגדול 'הקלויז', ובאוהלי השינה והכנסת האורחים. ראש העיר וסגן המושל התרשמו מההכנות והביעו את התפעלותם מקצב הפעילות המרשים.
לאחר הסיור נפגשו העסקנים לאסיפת הכנה עם ראשי כל המחלקות במחוז ודנו בהכנות המעשיות לקראת ראש השנה.



















אומן טו באב ברסלב רבי נחמן נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד