ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

האויב החדש של הסמארטפונים - 'בני עקיבא'

בתנועת הנוער הדתית הוחלט: החניכים יוותרו על הסמארטפונים במהלך מחנה הקיץ של התנועה • "היום הטלפון הוא גם 24 שעות ביממה פייסבוק וזה יותר מידי"

אייפון. תשאירו בבית
אייפון. תשאירו בבית

המלחמה בטכנולוגיה, כך מתברר, אינה נחלתם הבלעדית של חסידויות קיצוניות או ועדות רבניות שונות, גם ב'בני עקיבא', התנועה המרכזית של הנוער הדתי, החליטו לצאת למלחמה בסמארטפונים.

אלפי חניכי התנועה יצאו בימים הקרובים למחנות הקיץ, לקראתם הוציאה התנועה הנחיות מיוחדות, בהוראת מזכ"ל התנועה - דני הירשברג, ובראשן - איסור על הבאת מכשירים סלולריים ניידים למחנה.

עיתון 'מעריב' המדווח על ההנחיה החדשה, מצטט את אנשי התנועה: "היום הטלפון הוא גם 24 שעות ביממה של פייסבוק וזה כבר יותר מדי", הם טוענים.

על פי ההנחיה המכשירים הסלולריים שיובאו יושארו כשהם כבויים בתיקים האישיים, ורק במקרים מיוחדים יוכלו החניכים להשתמש בהם, ובעיקר בעת חירום. בנוסף לכך, בשעות הערב תינתן לחניכים שעה אחת בה יוכלו להתקשר להוריהם.

הירשברג הסביר את הצעד: "אנו מאמינים כי חניך בתנועת נוער היוצא לשהות ביער למספר ימים יכול להרשות לעצמו להתנתק מהציוויליזציה. במהלך היום יסתגל החניך לשעות של הנאה וחוויה כאשר הוא מחובר לטבע ומנותק מהתקשורת".

רוני כהן, קומונרית בסניף רמת גן של התנועה, אמרה ל'מעריב' כי חלק מהצעירים לא ממש התלהבו מההנחיה: "כשסיפרנו להם על ההחלטה של מחנה ללא סלולרי, רבים מהם הרימו גבה. אני בהחלט מבינה את המקום שלהם. הם לא מכירים מציאות אחרת, והם מאוד מחוברים לפלאפונים שלהם. מאידך, הטלפונים הניידים, ובמיוחד הסמארטפונים, גורמים לחניכים להיות מכונסים בתוך עצמם, וזה בדיוק ההיפך מהמטרה המרכזית של מחנות הקיץ, שהיא להיפתח ולהתחבר הן לסובבים אותם והן לסביבה בה הם ישהו במשך שמונה ימים רצופים".
בני עקיבא סמארטפונים ניידים חניכים מחנה קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד