כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מבצע אכיפה מוגברת למען רוכבי האופנועים

המשטרה נערכת למבצע מורחב שמטרתו אכיפה מוגברת למען רוכבי האופנועים, הנמצאים בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר מבין בעלי הרכב • 22 רוכבי אופנועים נהרגו מתחילת השנה

תאונת אופנוע. צילום ארכיון: חדשות 24
תאונת אופנוע. צילום ארכיון: חדשות 24

אגף התנועה של משטרת ישראל, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, יתחילו ביום ראשון הקרוב בביצוע פעילות אכיפה מוגברת למען רוכבי האופנועים באזור גוש דן.

מדובר בפעילות רחבת היקף שתימשך במהלך כל חודש אוגוסט, ותכלול כוחות משטרה רבים, בהם שוטרי וניידות תנועה, סיירת התנועה הארצית, ניידות ואופנועים סמויים, מסוק משטרתי וניידות הבטיחות של משרד התחבורה.

האכיפה המוגברת תתמקד בעבירות חמורות ועבירות בריונות בכביש, במטרה לפעול לצמצום תאונות הדרכים הקשות והקטלניות בהן מעורבים כלי רכב דו גלגליים.

רוכבי האופנוע הם משתמשי הרכב הפגיעים ביותר, מכיוון שהם בעלי סיכון גבוה יותר למעורבות בתאונה ולפציעה בדרגת חומרה קשה או קטלנית. הסיכוי של רוכב אופנוע להיהרג בתאונת דרכים גבוה פי 3 לעומת זה של נהג רכב פרטי.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 22 רוכבי אופנועים - ירידה של 29% בסך ההרוגים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2011 נהרגו 48 רוכבי אופנוע בתאונות דרכים, עלייה של 11% לעומת 2010.

התאונה השכיחה ביותר בקרב רוכבי אופנוע היא "התנגשות חזית אל צד". תאונות שכיחות נוספות בקרב רוכבי אופנועים הן תאונות עצמיות, בשיעור מעורבות של 17% מסך כל התאונות ושל 34% מסך התאונות הקטלניות.
משטרה אכיפה אופנועים מבצע מיוחד תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד