כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

עימותים, גז מדמיע ואלימות • ה'לא נחמדים' נגד ה'פראיירים'; 7 נעצרו

אלפים בודדים בהפגנת המחאה של ה'פראיירים' ברחבת המוזיאון בתל-אביב • במקביל, פעילי הפגנה נוספת בראשות ה'לא נחמדים' פרצו אל הבמה של 'הפראיירים' וניסו לחטוף מיקרופונים • אחד המפגינים פיזר גז מדמיע ותקף שוטר סמוי • "הפעם עלו מדרגה. פשוט עשו לי לינץ'"

ה'לא נחמדים'. צילום: פלאש90
ה'לא נחמדים'. צילום: פלאש90



עימותים ואלימות אמש (מוצ"ש) בהפגנות המחאה החברתית.

בהפגנה שהתקיימה ברחבת המוזיאון נאמו סתיו שפיר, יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי ומובילי המאבק לשיוויון בנטל עידן מילר ובועז נול, מול קהל מצומצם של כמה אלפי איש בלבד.

"אדוני ראש הממשלה, אתה הפרת את ההסכם בינך ובין העם, הסכם שאומר שאם אנחנו נעבוד קשה, אתה תאפשר לנו לחיות בכבוד", אמר שמולי בנאומו.

כך גם הופיע יאיר לפיד ופעילי מפלגתו 'יש עתיד'.

אך במקביל התקיימה הפגנה נוספת של מחנה אחר במחאה החברתית - המכנים עצמם "הלא נחמדים" - שצעדו מכיכר הבימה אל קריית הממשלה,

חלק מהפעילים הגיעו לרחבת המוזיאון, ניסו לפרוץ בכוח את המחסומים שהפרידו בין הקהל לבמה וקראו: "צבועים, לכו מכאן, אתם ממומנים על-ידי טייקונים", כשהם נעזרים במגפונים.

מארגני העצרת המרכזית ניסו לפייס אותם ואמרו להם: "אנחנו מברכים על זה שהצטרפתם אלינו, אנחנו לא נגדכם". אבל "הלא נחמדים" סירבו לוותר ובהמשך עלו על הבמה וניסו להשתלט על המיקרופון.

"ההפגנה שהיתה היום במוזיאון לא קשורה למחאה החברתית", טען אחד מהם, ברק סגל. "מדובר בחבורה של אנשים שנתמכים על ידי בעלי הון ומספרים לכולם שהצרה היא ערבים וחרדים וכך מנסים לזכות בעוד קולות, בעוד שעל קשרי שלטון הם לא מוכנים לדבר כי הם חברים שלהם".

"החבר'ה האלה לא מייצגים את השכונות ולא מייצגים את הנכים, לא מייצגים את העניים, לא מייצגים את שלושת העשירונים התחתונים, עושים מניפולציה מחאתית ארצית בכדי לזכות בקולות על חשבון החלשים והעניים", אמר אחד "הלא נחמדים", אהרון בני מראש העין.

לינץ' בשוטרים

בועז נול, ממארגני ההפגנה ברחבת המוזיאון אמר: "הגיעו לכאן כמה עשרות אנשים שעשו קצת רעש וחבל. דווקא בשבוע של תשעה באב שאסור שתהיה טיפה של שנאת חינם בישראל, בסך הכל אנחנו מדברים את אותה שפה ונלחמים אותה מלחמה, ביבי נתניהו רואה את הניסיונות שלהם להרוס את הסדר ומחייך".

צעדת ה'לא נחמדים' הסתיימה בהפגנה בצומת הרחובות קפלן ודרך בגין, מול קרית הממשלה בתל-אביב, שם עצרה המשטרה שישה מפגינים בגין הפרת סדר, ומפגין נוסף בגין השלכת בקבוק לעבר שוטר.

בכל ההפגנות נרשמה השתתפות דלה, של אלפים בודדים בלבד.


במהלך ההפגנה אמש נעצרו שמונה מפגינים. מפגין אחר נעצר בחשד שהשליך בקבוק לעבר שוטר, ושישה מפגינים נוספים נעצרו בחשד להפרות סדר והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

אחד המפגינים חשוד כי במהלך ההפגנה, התקיף בלש במרחב ירקון, שתפקידו בהפגנה היה להיות מתעד סמוי.

השוטר נפגע מגז פלפל אותו נטל המפגין מאחד השוטרים הסמויים שנכחו במקום.

"שני שוטרים משכו אותי והוציאו אותי מההמון", אמר השוטר לוואלה,, "שפכו עלי מים ואז נלקחתי לבית החולים. נכחתי במספר רב של הפגנות בעבר, אבל אין לי ספק שהפעם עלו מדרגה. פשוט עשו לי לינץ'".



מחאה חברתית תל אביב פריירים סתיו שפיר איציק שמולי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד