א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ברל'ה יצא החוצה: כך דאגו לחיילים שנשארו בלי אוכל לשבת

בשל תקלה, נותרו חיילי הנח"ל החרדי בבסיס אדם ללא אוכל לשבת • עד שברל'ה יעקובוביץ קיבל שיחת טלפון - וגייס בעלי מסעדות בבני-ברק • "היה לנו עונג שבת אמיתי"

אמבולנס המזון. צילום: זק"א
אמבולנס המזון. צילום: זק"א

בעלי עסקים בבני-ברק, התגייסו בערב שבת למען סעודת שבת לחיילי הנח"ל החרדי.

ביום שישי, שעתיים לפני כניסת השבת, קיבל ברל'ה יעקובוביץ, קמב"ץ זק"א מחוז דן, שיחת טלפון מפתיעה. על הקו היה הרב יצחק בר חיים, רב הנח"ל החרדי.

הרב סיפר כי בבסיס הצבאי במתקן אדם, הממוקם סמוך למודיעין, ישנה קבוצה של כ-30 חיילים דתיים וחרדים, שעקב תקלה טכנית, נשארו ללא אוכל מסודר לשבת, במקום בו הם שוהים. "חוץ ממנות קרב קפואות ולחם פרוס, לא היה להם כלום', סיפר הרב.

בערלה ערך רשימת מוצרים דרושים, וגייס מוצרים לשבת מבעלי חנויות וקייטרינג ברחבי בני-ברק.

הרב בר חיים, סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הרב ירון דוד המביא מידי ערב שבת 'עונג שבת' לחיילים פנה אלי, וסיפר שחיילים שיצאו לקורס לוחמים נותרו ללא אוכל לשבת.

"אחד מבוגרי היחידה המתגורר במודיעין עילית הפנה אותי לברל'ה, צלצלתי אליו, הוא ענה לי כי הוא מיד מטפל בכך. לאחר כ-10 דקות חזר אלי, ושאל מה עוד צריך חוץ מאוכל בסיסי".

שעה לפני כניסת השבת, הגיע אמבולנס זק"א לשערי הבסיס, והחיילים הופתעו לגלות את כל צרכי השבת עם שפע המאכלים, תוך תשומת לב אף לפרטים הקטנים, כמו מקרר לסלטים, פלטות לחימום האוכל, מיץ ענבים וגביע לקידוש.

"צה"ל התחייב שהם יספקו אוכל כשר מהדרין, אך בכל פעם שהחיילים החרדים יוצאים מהגדוד לקורס, הם נתקלים בקשיי לוגיסטיקה של האוכל", אמר בר חיים.

"הקצין שלח לי הודעה במוצאי שבת כי החיילים ממש נהנו, והיה להם עונג שבת אמיתי".















צהל נצח יהודה זקא אוכל שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד