כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ביקורת על המשטרה: שיתפו פעולה עם מטה לפיד

ביקורת על המשטרה: שיתפו פעולה עם מטה לפיד

הפגנות המחאה של פעילי המחאה החברתית שנערכו אמש בתל-אביב ממשיכים לעשות כותרות.

בסוף השבוע ביקרו פעילי המחאה את העובדה נמחקו אירועי המחאה האזרחית אותה פרסמו בפייסבוק בזה אחר זה.

בעקבות ההעלמות "החשודה", כהגדרתם, פתחו המארגנים אירוע נוסף בעל שם זהה, תוך השמת אבטחה מוגברת ומספר אדמינים מצומצם.

לדבריהם, אם בתחילה הם עוד תהו האם המחיקה הייתה מכוונת או טעות, בהמשך, כאשר אירוע נוסף נמחק להם, קלטו סופית כי מדובר בניסיון השתקה בוטה.

בעקבות כך פרסמו את הסטטוס הבא: "אני חייב לספר משהולכולם, חלקכם כבר יודעים שהאיוונט של הצעדה במוצ"ש שהעלינו אתמול נמחק ע"י גורם מסתורי, עד עכשיו אנחנו לא מבינים מה קרה, אף אחד לא קיבל הודעת ביטול על האיוונט הוא פשוט נעלם מעל פני האדמה. חשבנו שאולי זאת טעות,והעלינו איוונט חדש. עכשיו אנחנו מבינים שאין שום סיכוי שזאת טעות. אין ספק שמישהו מנסה לחבל במאמצינו לקיים פה מחאה דמוקרטית ועממית! מישהו מנסה להשתיק אותנו! יש לי רק דבר אחד לאמר כל אירוע שנמחק, כל נסיון השתקה, כל רצון לבטל את המחאה הגדולה ביותר שהמדינה הזאת ראתה - רק מחזק את האמונה שלנו, רק מגדיל את הנחישות שלנו ורק גורם לנו להיות בטוחים יותר במאבקינו הצודק! מישהו שם מפחד מאיתנו. ובצדק".

הבוקר שבים מארגני המחאה ומבקרים, הפעם את התנהלות השוטרים. לדבריהם, כמה מהשוטרים שפעלו בבגדים אזרחיים בין המפגינים לבשו חולצות שנשאו את הסמל המטה של יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד.

במטה של לפיד מתנערים כמובן מכל קשר שכזה, וטוענים שהשוטרים לבשו את החולצות על דעתם. לטענת המשטרה מדובר ביוזמה שגויה של כמה שוטרים בודדים. במשטרת מחוז תל אביב נמסר כי "מדובר ביוזמה שגויה של מספר שוטרים בודדים. מיותר לציין כי לא ניתנה שום הנחייה כזאת מצד הפיקוד, ובעקבות האירוע יחודדו ההנחיות לכלל השוטרים לאיסור על לבישת חולצות כגון אלו".

לדברי יריב אופנהיימר, מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", שנכח בהפגנה "משטרת ישראל הלבישה שוטרים סמויים בחולצות של יאיר לפיד ושלחה אותם לצלם את האנשים בקהל. לאחר שחשפו אותם, השוטרים העלימו לפתע את החולצות ונשארו עם חולצות רגילות. זה מעשה שפל, מיותר, אנטי-דמוקרטי ומביש שלא צריך לחזור על עצמו במשטרת ישראל". את הדברים אמר לוואלה! חדשות.

מחאה חברתית יאיר לפיד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד