כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דיקטטורה? פעילי המחאה זועמים: משתיקים אותנו

הפעילים טוענים כי קבוצות הפייסבוק השייכות למחאה נמחקות על ידי יד נעלמת • בנוסף, מאשימים הפעילים את 'מטה לפיד' שסיפק חולצות עבור שוטרים סמויים

יאיר לפיד. צילום: פלאש 90
יאיר לפיד. צילום: פלאש 90

גל ביקורת בקרב מארגני הפגנת המחאה אמש בתל-אביב. הסיבה: השתקה וירטואלית ושימוש בחולצות של 'מטה לפיד'.

כבר בסוף השבוע טענו פעילי המחאה כי אירועי המחאה האזרחית בפייסבוק נמחקים אחד אחרי השני. בעקבות ההיעלמות החשודה פתחו מארגני ההפגנה אירוע נוסף בעל שם זהה, אבטחה מוגברת ומספר אדמינים מצומצם, אלא ששוב חזרה התופעה על עצמה.

בעקבות המחיקה, פרסמו כל מארגני הצעדה והפעילים אשר לקחו חלק בהכנות את הסטטוס הבא: "אני חייב לספר משהו לכולם, חלקכם כבר יודעים שהאיוונט של הצעדה במוצ"ש שהעלינו אתמול נמחק ע"י גורם מסתורי, עד עכשיו אנחנו לא מבינים מה קרה, אף אחד לא קיבל הודעת ביטול על האיוונט - הוא פשוט נעלם מעל פני האדמה. חשבנו שאולי זאת טעות, והעלינו איוונט חדש. עכשיו אנחנו מבינים שאין שום סיכוי שזאת טעות. היום, סביב השעה 19:00. נמחק גם האירוע השני שהעלינו! עכשיו שמדובר באירועים חוזרים כבר אין ספק שמישהו מנסה לחבל במאמצינו לקיים פה מחאה דמוקרטית ועממית! מישהו מנסה להשתיק אותנו! יש לי רק דבר אחד לאמר כל אירוע שנמחק, כל נסיון השתקה, כל רצון לבטל את המחאה הגדולה ביותר שהמדינה הזאת ראתה - רק מחזק את האמונה שלנו, רק מגדיל את הנחישות שלנו ורק גורם לנו להיות בטוחים יותר במאבקינו הצודק! מישהו שם מפחד מאיתנו. ובצדק".

הבוקר שבו מארגני המחאה וביקרו, הפעם את התנהלות השוטרים. לדבריהם, כמה מהשוטרים הסמויים הלבושים בדרך כלל אזרחית לבשו חולצות שנשאו את הסמל המטה של יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד.

לדברי יריב אופנהיימר, מזכ"ל תנועת 'שלום עכשיו', שנכח בהפגנה, "משטרת ישראל הלבישה שוטרים סמויים בחולצות של יאיר לפיד ושלחה אותם לצלם את האנשים בקהל. לאחר שחשפו אותם, השוטרים העלימו לפתע את החולצות ונשארו עם חולצות רגילות. זה מעשה שפל, מיותר, אנטי-דמוקרטי ומביש שלא צריך לחזור על עצמו במשטרת ישראל". הדברים נאמרו לאתר וואלה! חדשות.

במטה לפיד טוענים כי "החולצות ניתנו לכל דורש, ואם שוטר לקח אחת כזאת – זאת זכותו והוא בחר זאת באופן חופשי".

במשטרת מחוז תל אביב טענו: "מדובר ביוזמה שגויה של מספר שוטרים בודדים. מיותר לציין כי לא ניתנה שום הנחייה כזאת מצד הפיקוד, ובעקבות האירוע יחודדו ההנחיות לכלל השוטרים לאיסור על לבישת חולצות כגון אלו".
מחאה חברתית יאיר לפיד יש עתיד יריב אופנהיימר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד