כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הפתעה לרב שיק מברסלב: ברכה מצולמת מהגר"ע יוסף

בסעודת הודיה לכבוד מוהרא"ש שיק, מנהיג ברסלב ביבניאל, שהגיע לישראל לראשונה מאז לקה בהתקף לב קשה בחג הפסח - הוקרנה ברכה מצולמת ששיגר הגר"ע יוסף • צפו

ברכת הרב, צילום מסך
ברכת הרב, צילום מסך



לרגל המעמד שנערך לכבוד מוהרא"ש שיק, מנהיג חסידי ברסלב ביבניאל, שהגיע לישראל לראשונה מאז לקה בהתקף לב קשה בחג הפסח - שיגר הגר"ע יוסף ברכה מצולמת לכבוד ידידו.

הסרטון, המתפרסם כאן, שודר בהפתעה במעמד סעודת ההודיה, וגרם להתרגשות גדולה אצל הרב שיק וקהל המשתתפים.

אנו מגישים את הסרטון המיוחד והתמליל המלא:




"בשבטי ישראל אודיע נאמנה, שאתם באים לקראת חנוכת הבית, הבית מיסודו של הגאון האדמו"ר הרב שיק שיחיה לאורך ימים טובים, שה' יכתוב לו רפואה שלימה ויהיה בריא מעולם ועד העולם, 'עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו'.

"הגמרא אומרת 'אוהב ה' שערי ציון מכל משכנות יעקב, אוהב הקב"ה שערים המצויינים בהלכה יותר מכל בתי כנסיות ובתי מדרשות'. מה זה 'שערים המצויינים בהלכה'? זה בית מדרש, אז מה זה, מה יותר מבית המדרש?

"הכוונה, יש שלומדים הלכה, הוראה, הלכה למעשה, וזה הקב"ה אוהב. 'מיום שחרב בית המקדש אין להקב"ה בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה'. בתי מדרשות לומדים גמרא, לומדים דף יומי, אבל לא פוסקים הלכה מדף יומי, לא פוסקים הלכה מהגמרא, כך כתב רבי יוסף בן מאיר הלוי אבן מיגאש, רבו של הרמב"ם, שלא פוסקים הלכה מהתלמוד. צריך רק ידיעה רחבה בתוך ההלכה עצמה, ספרים ראשונים ואחרונים, לפסוק הלכה למעשה.

"ועל זה אומר 'אוהב ה' שערי ציון', 'שערים המצוינים בהלכה', הלכה, שיודעים הלכה למעשה, 'יותר מבתי כנסיות ובתי מדרשות', בתי מדרשות לומדים גמרא, תבוא עליהם ברכה, אבל זה לא הלכה למעשה.

"הלכה למעשה, היא הרב שלכם, הרב שיק שיחיה, הוא עושה כל יכולתו להפיץ את ההלכה, הלכה למעשה, על פי התורה, על פי דברי מרן רבנו יוסף קארו ע"ה אשר הכין לנו שולחן של מלכים, שולחן ערוך, כולו ממתקים וכולו מחמדים, אשריכם ואשרי חלקיכם.

"ואתם חונכים את הבית הזה, שיהיה בית גדול לתפארת עם ישראל, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות תזכו לשנים רבות נעימות וטובות, 'אורך ימים בימינה, בשמאלה עושר וכבוד'.

"הבה נברך את ידידנו היקר, הרב שיק, שייזכר על טוב, שהוא ימשיך לחיות שנים רבות, להמשיך בפועליו, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות, 'אשריו בעולם הזה, טוב לו לעולם הבא', 'פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא', 'אמרו צדיק כי טוב כי פרי מעלליהם יאכלו', תזכו לשנים רבות נעימות וטובות, אמן.
הרב שיק יבניאל ברסלב הרב עובדיה ברכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד