ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ברק: "אל תצפו שהחרדים יתגייסו מחר בבוקר"

בישיבה מיוחדת של ועדת חוץ וביטחון הבהיר אהוד ברק: "היעדים הם הגברה משמעותית של גיוס חרדים תוך הרחבת האפשרויות והמסלולים" • ומה יעדי הגיוס?

אהוד ברק. צילום: פלאש 90
אהוד ברק. צילום: פלאש 90

בדיון שהתקיים היום (ב) בוועדת חוץ וביטחון, שהתכנסה במיוחד כדי לדון בנושא הטעון של גיוס החרדים לצה"ל, הבהיר שר הביטחון, אהוד ברק, את עמדותיו בנושא, וכיצד הנחה את צה"ל לפעול בכל הקשור לגיוס בני הישיבות.

"היה ניסיון של הכנסת לחוקק חוק שיחליף את חוק טל - זה לא צלח, לא במסלול של פלסנר ולא במסלול 'פלסנר לייט' שהוביל בוגי. המצב החוקי שנוצר הוא שאין חוק טל, ובמציאות שנוצרה לא ברור מתי יחוקק חוק שיעגן את ההסדר החליפי. הטלתי על צה"ל להגיש לי תוך 30 יום תוכנית מעשית איך מיישמים את חוק שירות הביטחון ביחס לאוכלוסיה החרדית, לפחות כהסדר זמני - כל עוד אין חוק אחר שהכנסת חקקה.

"הבהרתי לצה"ל מה צריך לשקף ההסדר הזה שיוצע על ידם, עליו לשקף את פסיקת בית המשפט העליון, את ערכי צה"ל וצרכי צה"ל, ואת עיקרון הגברת השוויון בנטל".

עוד בנושא:
צה"ל: רוצים שנגייס חרדים? תנו חצי מיליארד ש"ח

עוד אמר ברק: "היעדים שהסדר זה צריך לפעול על פיהם הם הגברה משמעותית של גיוס חרדים תוך הרחבת האפשרויות והמסלולים, הרחבה משמעותית של התגייסות לקרבי כמו גדוד 'נצח יהודה' והתגייסות למסלול טכנולוגי, וגם הרחבה של האפשרות להתגייס למשטרה או לשב"ס".

לצד פתיחת מסלולים יעודיים לצעירים החרדים, ברק הבהיר כי יש להגביר את האכיפה נגד מה שהוא מכנה ההשתמטות: "במקום שבו יש השתמטות צריכה להיות אכיפה ללא גמגומים. האכיפה תוגבר".

ברק ציין גם כי הוא רואה מטרה בשילוב הצעירים החרדים גם בשוק התעסוקה בישראל, ולסיום הבהיר לכל האופטימיים: "אל תצפו שזה יהיה מחר בבוקר, תצפו לפגוש אותנו בעוד כחודש לראות את הכיוונים".
אהוד ברק גיוס חרדים בני ישיבות נצח יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד