כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הצעת חוק: רכבים חדשים יגיעו עם הכנה קבועה לטלפון סלולארי

את ההצעה הגיש חבר הכנסת רוברט טיבייב. מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי כמעט כל נהג חמישי מודה כי הוא קורא או כותב הודעות SMS בזמן נהיגה

הצעת חוק: רכבים חדשים יגיעו עם הכנה קבועה לטלפון סלולארי

האם כלי הרכב החדש שלכם יגיע עם הכנה ובסיס קבוע לטלפון סלולארי? ב-9 ליולי 2012 הגיש חבר הכנסת רוברט טיבייב הצעת חוק בו הוא מבקש לקבוע, כי רשות הרישוי לא תיתן רישיון רכב לכלי רכב שלא קיימים בו הכנה ובסיס למכשיר טלפון קבוע.

חבר הכנסת טיבייב טוען כי: "למרות המודעות לסיכון הכרוך בשימוש בטלפונים ניידים במהלך הנסיעה ולמרות הקנסות הכבדים המוטלים על העוברים על הוראה זו, נהגים רבים אינם נרתעים מלעשות שימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה". חבר הכנסת טיבייב מציע כי כלי רכב לא יוכל לקבל רישיון רכב, אם לא יהיו קיימים בו הכנה ובסיס למכשיר טלפון קבוע. בהצעת החוק נכתב כי: "בעידן המודרני, כאשר באופן משמעותי גובר השימוש ברכבים וטכנולוגיה המתפתחת בקצב מהיר, מוצאים עצמם הנוהגים עסוקים בזמן הנהיגה בפעולות רבות ומגוונות, אשר מסיחות את דעתם מן הנהיגה ועלולות לגרום לתאונות דרכים"

עמותת אור ירוק: "מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי כמעט כל נהג חמישי מודה כי הוא קורא או כותב הודעות (SMS) בזמן נהיגה, למרות ש-96% סבורים כי מדובר בפעולה מסוכנת. למרות ש-87% מהנשאלים סבורים כי דיבור בטלפון הסלולארי ללא דיבורית וללא אוזניה בזמן נהיגה, היא פעולה מסוכנת במידה רבה עד רבה מאוד, כמעט שליש (29%) מהנהגים מודים כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית או אוזניה בזמן נהיגה. קריאה וכתיבת הודעה בנהיגה, דומה למצב שבו נהג נוהג עם עיניים סגורות במשך מספר שניות. מדובר בפעולה אשר מסכנת גם את הנהג וגם את שאר משתמשי הדרך. על המדינה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמשתמשים בטלפון הסלולארי שלהם בזמן נהיגה, על מנת להרתיע נהגים אחרים מלעשות כך".
אור ירוק הצעת חוק סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד