י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השמיצו את הרב אמנון - וישלמו 100 אלף ש"ח

אתר 'מודיעין ניוז' פרסם כתבה לפני 4 שנים, בה טען כי הרב אמנון יצחק השווה את הרצל להיטלר • השופט פסק: מדובר בלשון הרע - וחייב את האתר בתשלום פיצוי נכבד

הרב אמנון יצחק. צילום ארכיון
הרב אמנון יצחק. צילום ארכיון

תביעת דיבה שהתנהלה בבית המשפט השלום ברמלה בין הרב אמנון יצחק לבין אתר 'מודיעין ניוז' הגיעה לסיומה: על פי פסיקת השופט, האתר ישלם פיצוי של 100 אלף שקל לרב, לאחר שפרסם כתבה "מתוך מטרה לפגוע בו". כך מפרסם אתר TheMarker.

התביעה הוגשה נגד אתר האינטרנט, בעליו והכתבת ששמה היה רשום על הכתבה.

על פי כתב התביעה, בכתבה נכתב כי הרב אמנון השווה את היטלר להרצל. לטענת הרב, האמור אינו אמת. ו"הוא לא העמיד את הרצל בשורה אחת עם היטלר".

הסיפור התרחש בשנת 2008 כאשר הגיע הרב יצחק לדרוש בעיר מודיעין. האתר 'מודיעין ניוז' שלח לכנס כתבת ושני צלמים, אך הצלמים לא הורשו להיכנס עם ציוד הצילום, ולכנס נכנסה רק הכתבת. טרם החל הרב בדרשתו הציגו מארגני הכנס סרט וידאו ששמו "תשובה עולמית".

מאוחר יותר, התפרסמה כתבת סיקור באתר, ובה נטען כי הרב יצחק העמיד בשורה אחת את היטלר והרצל. הרב טען כי "הסרט הרצל והציונות כלל לא הוקרן טרם ההרצאה וכי הוא אינו אומר בסרט ולא בשום מקום אחר את הדברים שיוחסו לו".

לדבריו, הפרסומים גרמו להשפלתו, לעשייתו מטרה לשנאה, לבוז וללעג לבריות ועלולים לפגוע בעתיד בעיסוקו כדרשן. הנתבעים טענו להגנתם כי הכתבה "אינפורמטיבית על אשר היה בדרשה בהיכל התרבות, והדברים שפורסמו בכתבה אינם מהווים לשון הרע".

השופט ימיני קיבל את טענותיו של הרב יצחק: "נראה מהסרטים ומהכתבות כי המשתתפים בהרצאות התובע הם יהודים שורשיים, שארץ ישראל והעם היהודי יקרים לליבם. הטענה בכתבה, שהתובע השווה בין הרצל להיטלר בסרט 'הרצל והציונות' ודאי שיכולה לפגוע בתובע ולשימו מטרה לבוז".

השופט פסק לרב יצחק פיצוי בסך של 100 אלף שקל.
אמנון יצחק דרשה תביעת דיבה שופט מודיעין ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד