י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רופאי הילדים נגד ה'מציצה בפה': "מסכן את היילודים"

איגוד רופאי הילדים בישראל דורש ממשרד הבריאות לפעול להחלפת מנהג 'מציצה בפה' בברית מילה, בשאיבת דם בשפופרת • "אירעו מקרים של זיהום קשה ביילודים"

ברית מילה. צילום: ארכיון
ברית מילה. צילום: ארכיון צילום: באדיבות המצלם

איגוד רופאי הילדים דורש לפעול למניעת מנהג ה'מציצה בפה' בברית המילה.

כפי שמדווח אתר YNET, פנה איגוד רופאי הילדים למנכ"ל משרד הבריאות בדרישה ליידע את ציבור ההורים אודות האפשרות הקיימת להימנע ממנהג ה'מציצה בפה', בברית המילה, והחלפתו בשאיבת הדם באמצעות שפופרת, שאושרה על ידי הרבנות הראשית לישראל.

לטענת האיגוד, קיים סיכון להדבקה ישירה של היילוד בנגיף ההרפס מפעולת המציצה בפיו של המוהל.

ביוני 2012 דיווחו רשויות הבריאות בארצות הברית על 11 יילודים יהודים שחלו בשנים 2011-2000 בעיר ניו יורק בזיהום שישה מהם נפטרו.

בשל כך רשויות הרפואה בניו-יורק אסרו על המנהג.

גם בישראל אירעו מספר מקרים של זיהום קשה ביילודים בעקבות מציצת הדם בפה בברית המילה.

במכתב טוען האיגוד כי, "אנו מעריכים כי רק אחוז קטן מהציבור ומהורי התינוקות הנימולים יודעים כי קיימת אפשרות לביצוע מציצה באמצעות שפופרת, המותרת על פי ההלכה והרבנות הראשית לישראל, אשר מונעת כל סיכון של הדבקת הילוד בזיהום מסוכן.

"אנו פונים אליך בבקשה לפעול ליידוע הורי היילודים לפני המילה על האפשרות של ביצוע ברית המילה ללא מציצה ישירה, באמצעות הפצת מידע זה להורי התינוקות לפני ברית המילה באמצעות מחלקות התינוקות וטיפות החלב בישראל, ובהודעות לציבור".

משרד הבריאות הגיב כי, "נושא טקס ברית המילה מפוקח על-ידי הוועדה הבינמשרדית לפיקוח על המוהלים, כאשר נציג משרד הבריאות חבר בוועדה זו. לא ידוע על תופעה חדשה ו/או חריגה של היפגעות ילודים עקב ביצוע ברית מילה.

"במקרים חריגים פועלת הוועדה המקצועית ובאופן פרטני, במטרה להביא לחקר הענין, ומניעת הישנות מקרים דומים. באשר למכתב של יו"ר איגוד רופאי הילדים, יו"ר חיפ"א ויו"ר האיגוד הישראלי לנאונטולוגיה, מנכ"ל משרד הבריאות יפנה למרכז הוועדה לפיקוח על המוהלים, על מנת למצוא דרכים ליידוע המוהלים וההורים על דרכי המניעה מכל היפגעות, בזמן קיום המילה".
ברית מילה רופא ילדים משרד הבריאות מנהג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד