כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכנסת אישרה: יותר מס הכנסה, יותר מע"מ

מליאת הכנסת אישרה סופית את העלאת המע"מ ואת העלאת מס ההכנסה • תבוטל העלאת מס ההכנסה למשתכרים בין 8,881 ל-14,000 שקלים • גפני: "הלוואי והייתי באופוזיציה"

יובל שטייניץ. צילום: יוסי פורמנסקי
יובל שטייניץ. צילום: יוסי פורמנסקי

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב'), בקריאה שנייה ושלישית את הגזירות הכלכליות עליהן החליטה הממשלה.

אושרה העלאת המע"מ ברוב של 29 חברי כנסת מול 15 שהתנגדו. כמו כן, הועלה מס הכנסה למשתכרים מעל ל-14,400 שקלים בחודש ברוב של 28 חברי כנסת מול 16 מתנגדים. הגזירות ייכנסו לתוקף בחודש הבא.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר שטייניץ, סיכמו עם יו"ר ועדת העבודה של הכנסת, ח"כ חיים כץ, כי תבוטל העלאת מס ההכנסה ב-1% למשתכרים בין 8,881 שקלים ועד 14,000 שקלים, ומדרגות המס הבאות יעודכנו כך שמדרגת המס מ-14,400 תרד ל-14,000 שקלים ומדרגת המס של 21,800 תרד ל-21,000.

שר האוצר האוצר, יובל שטייניץ אמר כי הכנסת גילתה בגרות ואחריות. "מדינת ישראל הוכיחה שוב את הדבר החשוב הזה – משילות כלכלית, לא כלכלת בחירות, לא שיקולי פריימריז"

הוא הביע אופטימיות לגבי אישור ואמר: "הגעתי היום לסיכום עם ראש הממשלה על המועדים להעברת התקציב כולו, ואני מודיע לכנסת: נקיים את דיוני התקציב ונשלים אותם עד ערב ראש השנה. ב-15 באוגוסט נקיים בממשלה דיון על תר"ש (תכנית רב שנתית) צה"ל, שהוא דיון מקדים על תקציב הביטחון לשנים הקרובות. ב-2 בספטמבר נקיים בממשלה דיון ראשוני על מסגרות התקציב, ועד יומיים לפני ערב ראש השנה אנחנו מתכוונים להביא את התקציב המלא לאישור הממשלה, בכל מקרה לפני ראש השנה".

יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, תקף את העלאת המע"מ ואמר כי היא פוגעת בשכבות הביניים ובשכבות החלשות במדינת ישראל. "אילולא היד הפזרנית של הממשלה", אמר, "אפשר היה להימנע מכך, ומשעה שהטעות נעשתה היה צריך למצוא פתרון אחר, והפתרון הזה היה ועדיין בידיו של ראש הממשלה. אם הוא היה יודע לקבל החלטות, הוא היה מממש את המלצות טרכטנברג ואת המלצות הוועדה לשוויון בנטל. אז הוא היה יכול לבוא בידיים נקיות למעמד הביניים".

ח"כ מירי רגב (ליכוד), שהצביעה נגד העלאת המע"מ בניגוד לעמדת הממשלה, הסבירה כי "שלי יחימוביץ' לא נבנית על היכולות שלה אלא על טעויות שלנו. חבל מאוד שדווקא לפני החגים אנחנו נותנים מתנה בהעלאת מע"מ ואנו צריכים לעשות זאת בהעלאות מע"מ דיפרנציאלית אחרי החגים ולא מע"מ כללי, לחשוב שהאזרחים הם הפרה החולבת של האוצר".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר כי "יש ויכוח האם להעלות מע"מ שזה מס רגרסיבי, או מס לחברות. ועדת הכספים בראשותי עצרה את הירידה במס החברות שהיתה אמורה להגיע ב- 2016 ל- 18%. לא רק שעצרנו את זה, העלינו באחוז נוסף את מס החברות ל- 25%".

בתגובה לקריאות ביניים מחברי הכנסת של קדימה אמר גפני: "הלוואי והייתי באופוזיציה. אתם זרקתם אותי לזרועות הליכוד בכוח. כל הזמן אני משתמט בעיניכם. לאן אלך איתכם? לאבדון?

"רק תדעו: אין ארוחות חינם. אתם רוצים אותנו? מה אנחנו, חוטבי עצים שואבי המים שלכם שתדברו כל הזמן נגד הילדים שלנו ונגד המצפון שלנו ותגידו למה אתה הולך עם הליכוד? טעיתם. כמה תקוות תלינו בשאול מופז, כמה זה התנפץ לנו. כי יועץ התקשורת שלו אמר: תעלה על הגל של החרדים. במצב הנוכחי, של חסר בהכנסות המדינה, אנחנו עושים פעולות לא נעימות אבל ממזערים את הנזקים ככל שניתן. כנסת אחראית צריכה לתמוך בהצעות הללו".
יובל שטייניץ הכנסת משה גפני מע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד