י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בחירות תוך 90 יום? כן, זה אפשרי

ועדת הבחירות המרכזית ערוכה לקיום הבחירות תוך 90 יום • הוועדה לביקורת המדינה דנה בהתנהלות הבחירות הקודמות לכנסת ובדו"ח מבקר המדינה שעסק בנושא

בחירות. צילום אילוסטרציה
בחירות. צילום אילוסטרציה

מבחינה לוגיסטית, ערוכה ועדת הבחירות המרכזית לקיום הבחירות תוך 90 יום, כפי שדורש החוק.

כך אמרה הבוקר (שלישי) אורלי עדס מנכ"לית וועדת הבחירות המרכזית בדיון בוועדה לביקורת המדינה, שדנה בהתנהלות הבחירות הקודמות לכנסת, ובדו"ח מבקר המדינה בעניין.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הוסיף כי על הוועדה להיות מוכנה להקדמת הבחירות "ולהשכיל לנצל את הזמן עד הבחירות לתיקון הליקויים. המבקר חולק שבחים לניהול הבחירות, אך מדובר באחריות כבדה ולוועדת הבחירות המרכזית מרכיב מרכזי בהצלחתם".

על פי דו"ח המבקר, בהיערכות לבחירות לכנסת ה-18 התגלו ליקויים בסדרי קבלה לעבודה של עובדים וכן במערכת המיחשוב, בהגדרת תקן כוח אדם, בדרכי גיוס עובדים והעסקתם ובקביעת סייגים להעסקת קרובי משפחה של עובדי המטות המנהליים בוועדות האזוריות בקרב עובדי יום הבחירות.
עדס הוסיפה כי "הביקורת נותנת לנו מבט חיצוני, ולמעלה מ 90 אחוז מהליקויים תוקנו והשאר נמצאים בהליכי-תיקון. קבענו תקן, והבהרנו מי יעבוד לפי תקן ומי לפי שעות. נוסחה חדשה תגדיר נהלים, אך תתחשב בפעילות הייחודית של כל ועדת-בחירות-אזורית לפי גודל האוכלוסייה שלה".

עדס הוסיפה כי הוועדה דורשת מעובדיה לחתום על הצהרה שאין להם קרבת משפחה לעובדים אחרים, ומי שעבר על כך – עבודתו הופסקה או הועברה לוועדת חריגים. לדבריה, בכל ישוב ובכל מועצה אזוריות יש כיום קלפיות נגישות לבעלי-מוגבלויות, ובסך הכל יש בארץ כ 1400 קלפיות אלו.

כזכור, אתמול (ב') ציין יו"ר הכנסת ראובן רובי ריבלין כי אי הגשת תקציב במועדו כמוהו כהכרזה על פיזור הכנסת. שר האוצר, יובל שטייניץ, מיהר להבהיר כי מבחינתו הוא ערוך ומזומן להגיש תקציב עוד לפני ראש השנה.

בדברי הסיכום שלו, לאחר אישור הצעת החוק לצמצום הגירעון ולשינוי נטל המס, התייחס השר לביקורת החריפה שהשמיעה האופוזיציה על התקציב הדו-שנתי ואמר כי הוא מתכוון לאשר את התקציב בממשלה עוד לפני ראש השנה. התקציב יאושר בממשלה בשלושה שלבים. בשלב ראשון יתקיים בתאריך 15.8.12 דיון מהותי על התכנית השנתית של צה"ל, דיון המהווה דיון מקדים לתקציב הביטחון. לאחר מכן, בתאריך 2.9.12 יתקיים בממשלה דיון מקדמי על התקציב ועוד לפני ראש השנה, בתאריך 13.9.12 יובא התקציב המלא לאישור הממשלה.

ורק ימים יגידו מתי באמת יתקיימו הבחירות לכנסת הבאה.
בחירות ראובן רובי ריבלין יובל שטייניץ ועדת הבחירות המרכזית הוועדה לביקורת המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד