י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יריב אופנהיימר: שוקל להצטרף ל'עבודה'

מזכ"ל תנועת השמאל 'שלום עכשיו', התארח בפאנל בירושלים • הוא תקף, כמובן, את המתנחלים, חשף כי החיידק הפוליטי עודו מקונן בגופו - וגילה את גובה משכורתו

בקרוב בפנים? מפלגת העבודה. צילום ארכיון
בקרוב בפנים? מפלגת העבודה. צילום ארכיון

יריב אופנהיימר, מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", היה אורח מועדון האקטואליה של אחוזת בית הכרם בירושלים בהנחיית העיתונאי אליהוא בן און.

על הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר אופנהיימר: "הפלסטינים שאנו בקשר איתם מאוד מתוסכלים. אומרים- 'פעם היינו מתפוצצים בבתי קפה, עשינו דברים נוראיים ואז היה לחץ ודיברתם איתנו וחתמתם על הסכמים. כל עוד אנחנו לא יורים בכם אתם לא זוכרים שאנחנו שם. אנו מסייעים לכם לעצור את אנשי החמאס בשטחים אבל אנחנו הופכים להיות פראיירים'. אני רוצה שנעשה הסכם עם אבו מאזן כי הוא מנהיג פוליטי חילוני, אני חושב שהוא פרטנר ראוי. אני מאמין בפשרה. איך יודעים שזו פשרה? אם 2 הצדדים לא מרוצים".

על סוגיית אריאל אמר: "אריאל זאת בעיה קשה מאוד. האפשרות הראשונה - שהיא תישאר בשטח פלסטין. היא מתחילה 17 ק"מ מהקו הירוק ונגמרת 20 ק"מ בתוך השטח, תארו לעצמכם עיר מוקפת 360 מעלות בשטח פלסטיני. האפשרות השנייה- לפנות אותה, וזה גם בעייתי. אני לא יודע מה הפתרון הטוב יותר, אבל אני סומך על הדרג המדיני. עד אז אני מציע שלא להגדיל את הבנייה באריאל".

עוד נשאל לדעתו לגבי חרם האמנים בעיר: "אני לא חושב שצריך להחרים אנשים, אבל אני מכבד אדם שאומר 'אני אמן ואני לא מוכן להופיע במקום שהוא חלק מהכיבוש'. אני חושב שלהפעיל משטרת מחשבות זה לא נכון. לעומת זאת, אם חייל יגיד שהוא לא מוכן לשמור באריאל אני חושב שהוא צריך ללכת לכלא".

על גבעת האולפנה אמר: "באולפנה קרה דבר חשוב: המתנחלים הסכימו לקבל את עיקרון שלטון החוק. בג"צ קבע שצריך לפנות, הבתים פונו, ולא נזרקה אבן אחת. אני חושב שזה מוכיח שכשהמתנחלים רוצים, הם יכולים לקבל את הכרעת בית המשפט".

אופנהיימר נשאל על גובה משכורתו וענה: "המשכורת שלי פחותה מ-20,000. היא לא רעה, אבל השכר נמוך משל עוזר שר, אי אפשר להתעשר מלהיות מזכ"ל שלום עכשיו".

לסיום נשאל האם יתמודד שוב למפלגת העבודה וענה: "אני עוד לא יודע, אבל בעבודה תמיד היה שילוב של יונים ושל ניצים, כיום אין מספיק יונים וזה מדרבן אותי להצטרף לשם".
שלום עכשיו יריב אופנהיימר אריאל ימין שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד