כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

הוארך מעצר 'מדביק המנעולים' • "סכסוך דמים"

חיים מנחם רוסט מ'בתי ורשה' חשוד בהדבקת מנעולים, השחתת רכוש וריסוס גרפיטי • המשטרה: עבריין נמלט • פרקליטו: המשטרה לא עשתה פעולות מינימליות

חיים מנחם רוסט. צילום ארכיון
חיים מנחם רוסט. צילום ארכיון



בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (ג) את מעצרו של חיים מנחם רוסט - שנעצר הלילה בתום לוויה בהר הזיתים - ביממה אחת. במשטרה חשפו כי המעצר בוצע סמוך לשעה 1:00 בלילה, כשבידיו של רוסט היו כלי תקיפה – מיכל ואקדח גז מדמיע.

המשטרה טענה בבית המשפט, כי כבר זמן רב שהם מנסים לאתר את רוסט, אך הניסיונות לא צלחו והוא הוגדר כעבריין נמלט. נציג המשטרה הוסיף, כי בחקירתו שמר רוסט על זכות השתיקה ובחר לענות תשובות לא ענייניות.

בין היתר הוא חשוד כי ריסס כתובות גרפיטי נגד מפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם, ונגד סגן השר יעקב ליצמן, זאת על רקע הסכסוך בשכונת 'בתי ורשה', בו הוא מעורב. כמו כן הוא חשוד שגרם נזק למנעולי דירות בבתי ורשה.

עוד בנושא:
'מדביק המנעולים' הסיקריק - נעצר בסיום הלוויה • וידאו

"מדובר בפרשיה ממושכת, מאבק על בתי ורשא, שבמהלכה יש שני צדדים", אמר נציג המשטרה בדיון. והוסיף: "במהלך האירועים ננקטו פעולות אלימות קשות שבמקרים אחדים כמעט ועלו בחיי אדם. לכן אין להקל ראש בעבירות המיוחסות לו".

עורך דינו, יאיר נהוראי, אמר בתגובה, כי בקשת המשטרה להאריך את מעצרו אינה תופסת, "הוא לא עבריין נמלט. אם כבר אפשר לדבר על מחדלי חקירה של המשטרה שלא עשתה את הפעולות המינימליות לעצרו. הוא לא מתחמק ואיננו חושב להתחמק, והצגת הדברים כאילו הוא עלול לברוח לא אמיתית".

השופט עבאס עאסי כתב בהחלטתו: "מטיעוני הצדדים עלה כי מדובר בסכסוך קשה ומר, כהגדרת
הסנגור 'סכסוך דמים' בתוך החברה החרדית".

על פי החלטתו קיימת נגד המשיב עילת מעצר בשל מסוכנות ושיבוש הליכי משפט.

לאור זאת האריך השופט את מעצרו של רוסט עד מחר (ד) בשעה 14:00.

צפו: התעללות באנשי 'כולל פולין'

חיים מנחם רוסט בתי ורשא ניסו שחם גרפיטי הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}