י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפה: מדוע תמכה ש"ס בגזירות הכלכליות?

נפתרה התעלומה: מדוע תמכה ש"ס בגזירות הכלכליות? • הכל למען תקציב ענק - מעל מיליארד שקל - לפתרון מצוקת הדיור • תואץ הבנייה בפרוייקטים לזוגות צעירים

השר אריאל אטיאס. צילום: ארכיון
השר אריאל אטיאס. צילום: ארכיון



לאחר כמה ימים בהם שרר ערפל לגבי הסיבות האמיתיות שהביאו לתמיכתה של ש"ס בגזירות הכלכליות, היום נחשפת הסיבה, לפחות אחת מהן: מעל מיליארד ש"ח לדיור.

כך, ש"ס, , מפלגה חברתית בעליל, לאחר שהתנגדה לגזירות בישיבת הממשלה, תמכה בהן במליאת הכנסת אמש (ב').

על פי סיכום בין שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לבין שר האוצר, יובל שטייניץ, יוקדשו רבע מיליארד ש"ח לרכישת דירות חדשות לדיור הציבורי, ו-750 מיליון להאצת בנייה בפרויקטים המיועדים לזוגות צעירים,

בהתייחסו לסיכום עם האוצר - אמר אטיאס: "הקיצוצים הרוחביים היו אמורים לפגוע בדיור הציבורי ובסיוע בשכר דירה, אשר מוענקים על ידי משרד הבינוי והשיכון ומיועדים לחלשים ביותר בחברה, לכן התנגדנו להם בממשלה. ההישגים שלנו בהיקף של מיליארד ש"ח יש בהם חמלה ועידוד צמיחה. הן בהשקעה של 260 מיליון ש"ח לשדרוג מלאי הדיור הציבורי ורכישת מאות דירות חדשות, והן בהשקעה של 750 מיליון ש"ח שיזרזו התחלות בנייה לזוגות הצעירים ויעודדו צמיחה ותעסוקה".

לפי הסיכום, כ-260 מיליון ש"ח, מכספי החברות המשכנות, יוקדשו לשדרוג ורכישת מאות דירות חדשות למלאי הדיור הציבורי. סכום זה מצטרף לרבע מיליארד ש"ח שכבר הוקדשו בשנתיים האחרונות, לשדרוג מלאי הדיור הציבורי.

אטיאס הבהיר כי רכישת הדירות החדשות לדיור הציבורי, עליה סיכם עם האוצר, אינה מהווה תחליף להצעת החוק שמחייבת הקדשת 5% מכל הדירות הנבנות על קרקעות מדינה לדיור הציבורי, אותה בכוונתו להמשיך ולקדם.

כאמור, סכום נוסף של 750 מיליון ש"ח יוקדש להאצת הבנייה בפרויקטים הנבנים על קרקעות של המדינה, בדגש על פרויקטים הנמצאים באיזורי ביקוש ומיועדים לזוגות צעירים.

עד היום כל העבודות המקדימות לבניית הדירות על קרקעות מדינה, הכוללות עבודות של פיתוח והנחת תשתיות, בוצעו על ידי המדינה רק לאחר שהקרקע נרכשה על ידי יזם והעלויות של העבודות שולמו למדינה. שלושת רבעי מיליארד ש"ח יושקעו לשם ביצוע עבודות התשתית עוד לפני שהקרקע יצאה למכירה, מה שעתיד לחסוך את זמן הבנייה בחודשים רבים.

צעדים אלה מצטרפים לסיכומים שהושגו עם האוצר על כך שהקיצוץ במשרד הבינוי והשיכון לא יכלול פגיעה באף אחד מהתקציבים החברתיים של המשרד, הכוללים, את הסיוע בשכר דירה, את תקציב הסיוע בשיקום שכונות, ואת התקציב הקיים לדיור הציבורי
אריאל אטיאס משרד השיכון יובל שטייניץ תקציב זוגות צעירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד