י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"האזור מלא נופשים אך הסוס פגע רק בנער באחד" • ראיון

צביקה לבל, נהג האמבולנס שפינה את הנער שנפצע מסוס ביישוב 'אור הגנוז', מספר על האירוע הטראגי: "הגענו תוך דקות ספורות" • מצבו של הנער עדיין מוגדר קשה מאוד

הפינוי היום: צילום: יהודה חסון
הפינוי היום: צילום: יהודה חסון



"למרות שהנער ספג פגיעה חמורה, היה יכול להיות יותר גרוע", כך אומר צביקה לבל, שפינה הבוקר (ג), נער שנפך מסוס משתולל ביישוב 'אור הגנוז.

"בשעה 12:15 התקבל הדיווח כי נער נפגע ב'אור הגנוז'", הוא מספר ל'בחדרי חרדים'. "תוך דקה יצאתי לשטח, בשעה 12:17 דקות הוכרזה כוננות למסוק.

"בשעה 12:19 כבר הגעתי עם האמבולנס לשטח, ותוך דקות ספורות הזעקתי את המסוק לפינוי. בשעה 12:41 נחת המסוק בשטח ואנשיו טיפלו בנפגע יחד עמנו, צוותי ההצלה. בשעה 12:59 המריא המסוק לעבר בית החולים רמב"ם בחיפה, ונחת לאחר 14 דקות בשעה 13:13".

לבל אומר כי הוחלט לפנות את הפצוע במהירות האפשרית לבית החולים רמב"ם, תוך 'שעת הזהב', שכן ברמב"ם מתמחים בטיפול בחבלות ראש.

עוד בנושא:
חרדי בן 15 נפצע קשה כשנפל מסוס באור הגנוז

"בימי בין הזמנים", מוסיף לבל, "כל היישובים באזור מירון שוקקי חיים, אך הסוס המשתולל פגע רק בנער אחד, זה היה יכול להיגמר גרוע הרבה יותר".

נבדק חשד לרשלנות של בעל הסוס

הנער הפצוע עדיין מורדם ומונשם, וסובל משברים בגולגלתו, פגיעה קשה בכליות, פגיעה בטחול ושברים באגן. בשעות הערב הוא הוכנס לחדר ניתוח, על מנת לנקז את הדימום בראשו.

דוד רטנר, דובר בית החולים רמב"ם בחיפה, מסר ל'בחדרי חרדים', כי הצעיר מאושפז במחלקת טיפול נמרץ לילדים, ומצבו מוגדר קשה מאוד.

סגן ניצב עופר קנטרוביץ, מפקד תחנת משטרת צפת, אומר ל'בחדרי חרדים' כי נבדק חשד לרשלנות מצד בעל הסוס.

אחד האנשים ששהה במקום סיפר ל'בחדרי חרדים', כי הסוס שפצע את הנער, נמצא לפני כחודש כשהוא משוטט לבדו ביער סמוך למושב, ואחד מתושבי המקום אסף אותו אל חצרו.

כתב 'בחדרי חרדים' התקשר לבעל הסוס, אך זה סירב להתראיין.

מיכאל יוסף חיים בן יפעת לרפואה שלמה.

אור הגנוז סוס נופש הצלה צביקה לבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד