כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אור ירוק מזכירים: גם ב'בין הזמנים' נוהגים בטוח

כדי שהחופשה תהיה מהנה ובטוחה יש להקפיד על סבלנות בכביש, לחגור חגורות בטיחות, לקשור דברים מטלטלים ברכב כראוי, כדי למנוע הסחת דעת בזמן הנהיגה

אור ירוק מזכירים: גם ב'בין הזמנים' נוהגים בטוח

בשבוע שעבר יצאו תלמידי הישיבות לחופשת בין הזמנים, אשר מתקיימת מתשעה באב ועד תחילת חודש אלול. תקופה זו מתאפיינת ביציאה לטיולים, בילויים ואי הימצאות במסגרת קבועה.
תלמידי הישיבות מסיימים את הלימודים ויוצאים לחופש הגדול. רבים מהצעירים נוהגים להשכיר כלי רכב ולנסוע ברחבי המדינה. אוכלוסיית הצעירים נמצאת בין שלושת האוכלוסיות הפגיעות, יחד עם קשישים וילדים. מאפייני נהיגת הצעירים מתבטאים בחוסר ניסיון בנהיגה כאשר קבלת רישיון הנהיגה נותנת להם בטחון עצמי מופרז. צעירים גם עלולים להיות מושפעים מלחץ חברתי ועלולים לנהוג במהירות גבוהה, ללא חגורות בטיחות ותחת השפעת אלכוהול.

משפחות רבות מנצלות את החופשה כדי לטייל בחיק הטבע ובמקורות המים. למשפחות רבות יש יותר ילדים מחגורות בכלי הרכב ולכן לפעמים קורה שהילדים לא חגורים בחגורות בטיחות. לכן, כדי שהחופשה תהיה מהנה ובטוחה יש להקפיד על סבלנות בכביש, יש לחגור חגורות בטיחות, לקשור דברים מטלטלים ברכב כראוי, כדי למנוע הסחת דעת בזמן הנהיגה. בתקופה זו, הכבישים עמוסים בכלי רכב, יש לנהוג בזהירות ובאחריות, למנות נהג תורן, שלא שתה אלכוהול ויוכל לנהוג בבטחה. ובנוסף, לעצור להתרעננות כשמרגישים עייפים.

עמותת אור ירוק: "על משטרת ישראל מוטלת האחריות להגביר את האכיפה והנראות בכבישים כדי להרתיע נהגים מלנסוע במהירות גבוהה, או להשתמש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה. יש להגביר את האכיפה סביב מרכזי הבילוי כדי להרתיע נהגים מלשתות אלכוהול ולנהוג. לבסוף, יש להגביר את ההסברה לנהיגה בטוחה וזהירה".

חופשה מהנה.
אור ירוק בין הזמנים בטיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד