כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חיזבאללה הבריח מטעני נפץ לישראל

הותר לפרסום: השב"כ והיחידה המרכזית של מחוז צפון, חשפו חוליה שפעלה בשירות החיזבאללה והבריחה לבנות חבלה מוכנים להפעלה • כך התנהל המבצע החשאי

חלק מחברי החולייה שנעצרה
חלק מחברי החולייה שנעצרה



הצלחה נוספת של היחידה המרכזית מחוז צפון והשב"כ: הפעם נחשפה חולייה שעסקה בהברחת אמצעי לחימה ומטענים מלבנון לישראל לצורך ביצוע פיגועים קשים.

החל מ-2 יולי ועד ימים אלה, נאסף מידע מודיעיני איכותי ביותר שעניינו הברחת חומר נפץ מלבנון אל גבולות מדינת ישראל. לבנות החבלה נמצאו ברשות החשודים וכך גם מקלע "מאג" בעל שני קנים ורובה m-16.

בשנה האחרונה פועל חיזבאללה עם מוטיבציה גבוהה לביצוע פעולות טרור כנגד גורמים ישראלים ויהודים. חיזבאללה עוסק באיסוף מל"מ במטרה לבצע פיגוע בסדר גודל משמעותי.



לצורך מימוש תכניתו לבצע פיגוע איכות בתוך ישראל, הוברח מטען גדול של חומר נפץ תקני (C4) הכולל מערכות הפעלה. המטען הגדול הגיע באריזות רבות ואשר ניתן לפצל אותן למטענים רבים רבי הרס.

לשם ביצוע תכנית הפיגועים פעלו במקביל, ביחד ולחוד שתי חוליות מרכזיות.

הברחת המטענים התבצעה מלבנון לחלקו הלבנוני של הכפר רג'ר, מרג'ר לבנון לחלקו הישראלי של הכפר רג'ר (רג'ר ישראל), ומרג'ר לנצרת, (חוליית נצרת).

מהמודיעין ועד המעצרים

מידע ראשוני על ההברחה התקבל אצל רכז מודיעין של יחידת יג"ל (יחידת גבולות) של מחוז צפון. מידע זה מועבר מיידית לשירות הביטחון הכללי אשר החל בחקירה משותפת ומאומצת ביחד עם היחידה המרכזית של מחוז צפון. כשהמטרה, סיכול מימוש פיגועים בישראל וחשיפת חוליית הטירור בארץ.

בחקירה נחשפו כאמור שתי חוליות מרכזיות שתפקידן, האחת: החדרת אמצעי לחימה מלבנון לישראל באמצעות פעילים לבנונים לשטחי רג'ר וגבול הלבנון והעברתם לשטחי ישראל. השנייה: קבלת המטענים, הסלקתם והעברתם לגורמים מפגעים.

במהלך החקירה נתפסו 24 מטעני חבלה תקניים הכוללים מערכות הפעלה משוכללות, מקלע מסוג "מאג" בעל שני קנים ורובה M16 (גנובים, של צה"ל).

בדיקת המטענים על ידי חבלני המשטרה העלתה כי המטענים היו ברי הפעלה, חלקם היו מוכנים להפעלה מיידית ובניגוד לעבר הם הורכבו באופן מקצועי ביותר.

בחקירה נעצרו 13 חשודים בגילאי 30-40, ששה תושבי רג'ר בהם קטין אחד בן 17, ששה מנצרת ואחד מרמלה. שלושה מהעצורים שוחררו ועשרה נשארו במעצר.

היום (רביעי) יוגש נגדם כתב אישום בגין: סיוע לאויב בזמן מלחמה, מגע עם סוכן זר, נשיאה והובלת נשק, החזקת נשק, קשירת קשר לביצוע פשע, נסיון לייבא סמים, נסיון לסחר בסמים.

מפקד המחוז הצפוני ניצב רוני עטיה התייחס לחשיפת החוליה ולמעצרים ואמר: "חשיפת החוליה סיכלה פיגועים קשים. בימים אלה שהמציאות הביטחונית המורכבת טופחת על פנינו מבית ומחוץ, יש לציבור בארץ הזדמנות להתבונן מקרוב על עבודה שיטתית ומשולבת של כלל גופי הביטחון, לסכל, למנוע ולאכוף את החוק כנגד מפגעים מבית ומחוץ. על תושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי הצפון בפרט לדעת שלצד הלוחמה בפשיעה הקלאסית, פועלות יחידות המחוז הצפוני ומשטרת ישראל ללא לאות במטרה לשמור על בטחונם של התושבים. ברצוני לשבח את שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון על הצלחה בחשיפת החוליה, סיכול פיגועים והיכולת לתרגם מודיעין לעבודה מבצעית יעילה ואפקטיבית".



>

טרור חיזבאללה שב''כ ימ''ר משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד