ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מכה למשטרה: רוסט שוחרר ללא תנאים

נציגי המשטרה טענו כי הרחקתו מהשכונה תמנע מהומות, אבל השופט שחרר אותו בערבות נמוכה בשל מצבו הכלכלי - ונימק: האירועים המיוחסים לחשוד, אירעו לפני זמן רב

רוסט. צילום ארכיון
רוסט. צילום ארכיון

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (ד') את הסיקריק חיים מנחם רוסט והתנגד לבקשת המשטרה שדרשה הוצאת צו הרחקה מבתי ורשא בטענה כי האירועים המיוחסים לחשוד אירעו לפני זמן רב.

הדיון עצמו התקיים בפני השופט אביב מלכה בשעות הצהריים המוקדמות. המשטרה טענה כי הרחקתו של רוסט מהשכונה תמנע מהומות. "הוא חשוד כי הוא בין המובילים שם שיוצר פרובוקציות", אמר הנציג.

עוד בנושא:
הוארך מעצר 'מדביק המנעולים': "סכסוך דמים"
'מדביק המנעולים' נעצר בתום לוויה • וידאו

עורך דינו, יאיר נהוראי, התנגד לבקשה. "לא מדובר בהארכת מעצר, אלא במעצר מינהלי. וזאת במטרה לגרום להרתעה. גם אתמול ציינתי כשהמשטרה הגדירה אותו עבריין נמלט שהדברים אינם נכונים".

השופט קבע בהחלטתו כי למרות שהיו מקרים המיוחסים לחשוד שאירעו לפני חודשיים, "העיקריים אירעו לפני שנה". הוא גם ציין כי קיים אירוע לפני בערך חודש שספק אם הוא קשור אליו.

הוא נימק את התנגדותו למתן צו הרחקה, "צו נועד ליתן מענה מיידי במצב אקוטי כדי למנוע הידרדרות של אלימות וכדי ליצור הפרדה בין הצדדים הקשורים לאירוע. אין כל טעם ליתן צו הרחקה כאשר מדובר באירועים שאירעו בעבר הרחוק או הקרוב".

בנוסף, דרשה המשטרה כי החשוד יפקיד סכום כסף בסך 5,000 שקלים. "הסנגוריה מצביעה על כך שהמצב הכלכלי של משפחתו אינו טוב. מדובר בבחור ישיבה ואין באפשרותו להפקיד סכום כבד שכזה", כתב בהחלטה.

לאור כל זאת, רוסט שוחרר ללא תנאים ובהפקדה של 1,500 שקל. ערבות עצמית וצד ג' בסך של 5,000 שקל.
חיים מנחם רוסט בתי ורשא מאה שערים בית המשפט יאיר נהוראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד