י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האגף למעונות יום: אין מענה לחרדים

בשנת הלימודים הקרובה יתווספו למערכת מעונות היום והמשפחתונים שבפיקוח התמ"ת, עוד כ-3,000 ילדים • מספרם יעמוד על כ-107,000 • ומה עם הילדים החרדים?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד התמ"ת נערך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ג במעונות היום ובמשפחתונים ופועל ליישום החלטות הממשלה הנוגעות להמלצות דו"ח טרכטנברג בנושא הרחבת היצע המעונות, קידום הצעת חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות והעלאת שיעור התעסוקה בקרב נשים באוכלוסייה הערבית.

בכל הנוגע לאוכלוסייה החרדית, עד כה לא נותן דו"ח הוועדה כל מענה.

תקציב האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד התמ"ת, יעמוד בשנת 2013 על למעלה מ-700 מליון ש"ח, אשר יופנו לטובת השתתפות בשכר הלימוד של הילדים במעונות ובמשפחתונים. הסיוע ניתן בהתאם למבחני תמיכה על פי קריטריונים, בהתאם למבחני הכנסה לנפש, סטטוס אישי ועוד. הקריטריונים במבחנים אלו נועדו לתת העדפה ותמריץ לשילובן של נשים רבות יותר בשוק העבודה.

בשנת הלימודים הקרובה (תשע"ג), יתווספו למערכת מעונות היום והמשפחתונים שבפיקוח התמ"ת, עוד כ-3,000 ילדים בגילאים 0-3, ומספרם יעמוד על כ-107,000, רובם ילדים לאימהות עובדות, לעומת כ-104,000 בשנת הלימודים תשע"ב.

הילדים ישובצו בכ-1,650 מעונות יום וכ-3,200 משפחתונים, בהם מועסקות כ-18,000 מטפלות וכ-1,400 מנהלות מעון ורכזות משפחתונים.

בנוסף, תפעל גם מערכת הצהרונים שבפיקוח משרד התמ"ת, בה שהו בשנת הלימודים הקודמת כ- 35,000 ילדים ב-1900 צהרונים מוכרים. הרישום לשנת הלימודים הקרובה טרם הסתיים. במסגרת החלטות הממשלה (ועדת טרכטנברג) בשנת הלימודים הקרובה, יסבסד משרד התמ"ת השתתפות בשכר לימוד בצהרונים המוכרים, הנמצאים באשכולות -7- 4 של הלמ"ס לכלל האוכלוסייה ובאשכולות 4-10 למשפחות חד הוריות. צהרונים באשכולות 1-3 הועברו השנה לאחריות משרד החינוך. הסבסוד יינתן לאימהות עובדות או הלומדות באולפן או בהכשרה מקצועית וזאת, בהתאם למבחני תמיכה ולנוהל הצהרונים אשר פורסם בחודש מאי 2012, ומפורסם באתר משרד התמ"ת.

שר התמ"ת, שלום שמחון, הנחה את אגף המעונות לפני כשנה לתעדף בניית מעונות יום חדשים, במטרה לעודד שילובן של נשים ומשפחות נוספות בכלל בשוק העבודה. ולפיכך הוקצו כבר בתחילת שנת 2012- 425 מיליון שקלים, אשר הועברו לרשויות לטובת הבנייה. במסגרת המלצות ועדת טרכטנברג, הוקצו 1.2 מיליארד שקלים לבינוי בשש השנים הקרובות ואלו יאפשרו בסך הכל הרחבת המערכת שבפיקוח עבור כ-30,000 ילדים נוספים. בד בבד עם הרחבת המערכת, יורחב תקציב הסבסוד הניתן כסיוע להורים כאמור לעיל.

משרד התמ"ת מתגייס גם לסייע למשרד החינוך, בקליטת ילדים מגיל 3, הנמצאים באחריות משרד החינוך. בעקבות כניסתו לתוקף של חוק חינוך חינם החדש מגיל 3 והמחסור בהיצע במקומות פנויים בגני הילדים אשר תחת פיקוח משרד החינוך, יסייע משרד התמ"ת בקליטתם של ילדים מעל מגיל שלוש, זאת על בסיס מקום פנוי בלבד.

השר שמחון ציין כי משרד התמ"ת ממקד את פעילותו בחודשים האחרונים בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים הקרובה ברוח המלצות ועדת טרכטנברג. "אנו נותנים חשיבות עליונה לשמירה על בטיחותם וביטחונם של הילדים, לצד עידודן של נשים לצאת לעבוד, להשתלב בשוק העבודה, תוך סיוע ותמיכה של המשרד. מדובר במערכת איכותית, אשר הביקוש להשתלב בה עולה משנה לשנה, ואנו פועלים להרחבתה באופן הטוב ביותר כבר בשנים הקרובות.

השר שמחון יביא בשבועות הקרובים לאישור הממשלה והכנסת את הצעת חוק הפיקוח על מעונות לפעוטות אשר נועדה לקבוע סטנדרטים ברורים הן בתחום הבטיחותי והם בחום הפדגוגי. חוק הפיקוח החדש קובע כי כלל המעונות בישראל יהיו מפוקחים על ידי התמ"ת.
שלום שמחון מעונות תמ צהרונים חוק הפיקוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד