ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הספורטאית התפללה, הפרשנים כועסים

פרשני ספורט ישראלים במאמרים נזעמים על השייטת לי קורזיץ, שלא זכתה במדליית האולימפיאדה • יוסי שריד: "זה מה שקורה כשלא נותר לסמוך אלא על אבינו שבשמים"

תפילה. צילום אילוסטרציה
תפילה. צילום אילוסטרציה

חובבי הספורט בישראל עוקבים בדריכות רבה אחר משחקי האולימפיאדה המתקיימים בלונדון, בעיקר במשחקים בהם נוטלים חלק ספורטאים ישראלים.

אתמול (ג') הם היו שותפים לאכזבה נוספת: השייטת לי קורזיץ, ספורטאית ישראלית שהייתה התקווה האחרונה למדליה, סיימה רק במקום התשיעי בשיוט המדליות ועזבה את התחרות ללא מדליה.

בראיונות שהעניקה יום קודם לכלי התקשורת הישראליים, היא סיפרה על תוכנית הפעולה המפורטת שלה: "עולה על הגלשן, אומרת 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד', ויוצאת למלחמה". היא גם סיפרה כי יום לפני התחרות קראה תהילים וביקשה מהציבור בארץ להתפלל עבורה.

פרשני הספורט וכותבי הטורים לא יכלו להישאר אדישים. קשה להאמין שמקלדת יהודית הוציאה כאלה משפטים.

עמיר פלג הרחיב הבוקר בטורו ב'ידיעות אחרונות' על הספורטאים שפישלו בתחרויות. הוא התייחס גם לקורזיץ. "כל השבוע דווקא הייתי אופטימי, עד שאתמול שמעתי שהיא בונה על עוצמת הרוח, וקראתי את תוכנית הפעולה שלה.

"אני לא יודע אם בזמן שהיא התפללה, היריבות שלה ראו קלטות או עבדו בחדר כושר. מה שבטוח, הטקטיקה של התפילות לא הוכיחה את עצמה. יש מי שבונים על תהילים נגד טילים, בטח לא אלה שהמציאו את כיפת הברזל, אבל נגד שייטות מוכשרות זה ממש לא עובד, אפילו שמדובר בגויות.

"את שמע ישראל אמר במקור משה רבנו בנאומו לעם ישראל לפני מותו. לפי הגמרא הפסוק נאמר עוד לפני כן על ידי בני יעקב לאביהם לפני מותו, וגם רבי עקביא השתמש בו כשעונה למוות על ידי הרומאים.

"אף אחת משלוש הסיטואציות הנ"ל לא מזכירה את התנאים לפני שיוט הגמר בוויימות'.
קורזיץ בנתה כנראה יותר מדי על הרוח והרוחניות".

"הכל מן אללה", סיכמה השייטת המאוכזבת, וכדי לסיים את הפרק העצוב הזה, אין כמו הפסוק המנחם מתהילים קי"ט: "טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף".

גם יוסי שריד בטורו ב'הארץ' כתב אודות התוכנית של קורזיץ: "הלב ניבא רעות מבעוד יום, כאשר נודע לנו על הצורך בסיעתא דשמיא: חייבים לומר תהלים ולקרוא 'שמע ישראל' לקראת ההזדמנות האחרונה, שאין אחריה הזדמנות נוספת. כבר אז הבנו לאן הרוח נושבת, שפתאום שינתה כיוון והיתה לרוח הקודש. זה מה שקורה כשלא נותר לסמוך אלא על אבינו שבשמיים, כשאין הרבה סיכויים במים. הם פוחתים עוד יותר, הסיכויים, כאשר לי האומללה צריכה להעמיס על הגלשן שלה מדינה שלמה".

בתוך כך, בתוכנית 'מה בוער' עם רזי ברקאי בגלי צה"ל דיברו בהרחבה על הכישלונות של הספורטאים הישראליים באולימפיאדה. אחד מהדוברים היה, אוריאל דסקל, עורך מדור ספורט ב'כלכליסט', שאמר בסיום הראיון עמו: "מדינת ישראל היא מדינה חולה מבחינת נפשית וגופנית. למדינה יותר חשוב להשקיע בכוללים ובלימודי תורה. בסופו של דבר, זה פוגע בנו".

ומה דעתכם בנושא? טקבקו.
לי קורזיץ יוסי שריד עמיר פלג תהילים שייטת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד