כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

'הדסה עין כרם' במצור של אש • חשד להצתה

שריפת ענק באבן ספיר בדרום ירושלים • נחסמה התנועה ל'הדסה עין כרם' • תושבי האזור פונו מבתיהם • נעצרו פלסטינים בחשד להצתת האש • שריפה גם בכרמל ובטבעון

שריפה באבן ספיר. צילום: יאיר אגרנט
שריפה באבן ספיר. צילום: יאיר אגרנט



היום, סמוך לשעה 15:00 פרצה שריפת יער באיזור היישוב אבן ספיר בדרום ירושלים, 15 צוותי כיבוי מירושלים יחד עם 2 מטוסי כיבוי הוזעקו לטפל בשריפה המתפשטת ב-2 חזיתות, האחת לכיוון בית החולים הדסה עין כרם, והשנייה לכיוון מושב אבן ספיר.

למקום הוקפצו קורס מפקדי צוותים מבית הספר הארצי לכבאות והצלה. כמו כן כלל הכבאים בירושלים. מטוסי כיבוי וצוותים נוספים הוקפצו למקום.

כוחות קרקעיים של כיבוי אש היו שותפים בניסיון להשתלט על השריפה. כביש בר גיורא, כביש הסטף, צומת כרם לכיוון בית החולים הדסה עין כרם נסגרו לתנועה.

בשעה 16:15 הוחל בפינוי של תושבי הבתים הראשונים הסמוכים לשריפה, במושב אבן ספיר.

במקביל, אופנועים וניידות משטרה סיירו בשבילים באזור השריפה לנסות ולאתר מטיילים במקום ולפנותם. בשעה 17:30 לערך, הושגה שליטה על השריפה.

מ"מ מפקד מחוז ירושלים מני יצחקי, אמר כי נעצרו ארבעה פלסטינים ונבדק הקשר שלהם לשריפה ליד אבן ספיר. במקביל נבדק גם חשד לרשלנות של מטיילים שגרמה לשריפה.

לאחר קצת יותר מארבע שעות מפרוץ השריפה, 39 צוותי הכיבוי שנכחו במקום והיו פרוסים על הקרקע, 4 מטוסי כיבוי ומסוק משטרתי שריחף באוויר והעביר תמונת מצב על המתרחש כל זמן האירוע, הצליחו לוחמי האש לבלום את התפשטות השריפה ולהשתלט עליה.



מפקד שירותי כבאות והצלה בירושלים, טפסר שמואל פרידמן מסר כי, "השריפה שפרצה במושב אבן ספיר כילתה כ-60 דונמים של חורש טבעי. אנו עדיין לא יודעים מה גרם לשריפה, אך מדובר ביותר ממוקד אחד ולכן אנו סבורים שמדובר בהצתה.

"עם זאת, ייתכן ומדובר ברשלנות של מטיילים. מדובר בשטח בעייתי, קרוב לבית חולים ביער סבוך. אמנם חם, אבל לא תמיד זה הגורם לשריפות".

סמוך לשעה 14:00 פרצה גם שריפת יער באזור הררי במוחרקה, בין צומת העמקים לצומת התשבי בכרמל המזרחי. במקום פועלים כ-20 צוותי כיבוי, 2 מטוסים ומסוק משטרתי.

במקום הוקם חפ"ק וכן שירותי כבאות מחדרה ועפולה נרתמו לעזור במאמצים.

מדוברות משטרת חוף נמסר כי בין צומת העמקים לצומת התשבי מול קרית עמל על המורדות המזרחיים של רכס הכרמל יש שריפה, כוחות כיבוי מתחנת זבולון נמצאים במקום. אין סכנה לא לרכוש ולא לאדם כמו כן לא נסגרו צירים.

לקראת הערב נמסר גם על כך שבטבעון סמוך לרח' שרת התפתחה בחורשת אורנים שריפה נוספת.

כוחות כיבוי אש, ניידות מתחנת זבולון ומטוסי כיבוי הופנו למקום.

סמוך לשעה 17:30 הושגה שליטה על האש בטבעון, וחצי שעה מאוחר יותר הושגה שליטה גם במורדות הכרמל המזרחיים על כביש 70.

השריפה במבט ממורדות הכרמל; צילום הצלה גוש דן וחדשות 24





































שריפה אש כרמל אבן ספיר עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד