ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שוב מאבק? פרסומת עם נשים על אוטובוסים בירושלים

תנועת ירושלמים עתרה לבג"ץ: לאפשר להציג נשים בפרסומות על האוטובוסים • חברת הפירסום נכנעה • גורם חרדי: "אם תהיה פגיעה בנפש ילדינו - נחזור לתלוש"

תולשים פרסומת. צילום ארכיון: מנחם הלוי
תולשים פרסומת. צילום ארכיון: מנחם הלוי

הציבור הירושלמי שלחם נגד תופעת הדרת הנשים רושם היום (ד') ניצחון. מנגד, אם תשאלו גורמים חרדיים על כך, הרי שמבחינתם שום דבר לא השתנה.

במה דברים אמורים?

חברת 'כנען', זכיינית הפרסום של חברת 'אגד' מעלה היום קמפיין מודעות של תנועת ירושלמים עם תמונות של נשים המציגות את הארגון.

הקמפיין עולה אחרי מספר שנים שבמהלכן סירבה החברה לעלות מודעות הכוללות תמונות נשים. בחברה הסבירו, כי ההחלטה שלא לפרסם תמונות נשים התקבלה לאחר פעולות חוזרות ונשנות של ונדליזם מצד גורמים קיצוניים בעיר, שהשחיתו אוטובוסים וגרמו לחברת כנען ולמפרסמים נזקים כלכליים כבדים.

תחילת השינוי הוא דווקא בעתירה שהגישה תנועת ירושלמים לבג"ץ, לפני כשמונה חודשים, בבקשה לחייב את כנען להציג תמונות נשים בפרסומי האוטובוסים. בתשובת המדינה לבג"ץ, שנמסרה ביוני, נאמר כי יש לחייב את החברה לפרסם תמונות נשים - למרות הנזקים.

כנען הגיבה אז כי תלמד את תשובת המדינה, אבל כעת הודיעה החברה כי תעלה קמפיין חדש עם תמונות נשים.

"לאור עמדת המדינה, אנחנו נענים לבקשה להעלות את הקמפיין הנוכחי", מסר אוהד גבלי, מנכ"ל החברה, "וזאת מתוך תקווה כי אירועי הוונדליזם שאירעו בעבר וגרמו לנזקים כלכליים כבדים לחברה לא יחזרו על עצמם. כנען היא חברה המכבדת את רגשותיהם של כל קבוצות האוכלוסייה - חילוניים כדתיים, ואנו מקווים כי גם הציבור בירושלים יגלה סובלנות ורגישות אחד כלפי השני".

מן העבר השני, גורם חרדי הודיע: "אם תהיה פגיעה בנפשותינו ובנפשות ילדינו- נחזור למעשינו".
כנען הדרת נשים פרסומת נשים אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד