ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

זוועה בלב בני-ברק • ההוסטל הרעיב פגועי נפש

ביקור בהוסטל 'תפארת בחורים' חשף זוהמה של שנים, היעדר מים חמים ואף הרעבה של החוסים • מסגרות השיקום המוזנחות ביותר בישראל, מצויות לפי משרד הבריאות, בבני-ברק

אילוסטרציה. צילום: פלאש90
אילוסטרציה. צילום: פלאש90

שיא בני ברקי לא מכובד. עיר התורה והחסידות המתייהרת בעמותותיה ומתנדביה היא בירת ההוסטלים המוזנחים לחולי נפש.

לדברי משרד הבריאות, מסגרות השיקום לחולי נפש המוזנחות ביותר הינן: הוסטל "תפארת בחורים" והוסטל נוסף לנשים במרכז בני ברק, שבהם גרים עשרות חולי נפש הזקוקים לשיקום, שניהם מנוהלים על ידי הרב יוסף רייזמן.

לפי חקירת המשרד, שנחשפו ב'ישראל היום', נמצא כי חלק מהחולים מאושפזים בחדרים קטנים, המקלחת היא צינור מים קרים מעל האסלות בחדרי שירותים קטנים, המיטות מזוהמות ועוד.

ההוסטלים, שבהם שוכנים אנשים לאורך שנים, פעלו בבני ברק עד 2006 בפיקוח ובמימון של משרד הבריאות, אך אז הפסיק משרד הבריאות את מימון ההוסטל לאחר שנמצאו בו ליקויים קשים ומתמשכים.

אך מנהלי העמותה המשיכו להפעיל את ההוסטלים, ללא אישור ופיקוח של משרד הבריאות, באמצעות גיוס תרומות מהציבור החרדי.

באחרונה הועברו תלונות חדשות למשרד הבריאות ולמשרד מבקר המדינה על ההוסטלים של העמותה, ובעקבותיהן ערכו אנשי המשרד ביקורת פתע, שהתקיימה בליווי משטרתי.

בביקור נחשפו "זוהמה, ריחות רעים וערימות של זבל בפינות, מתחת למיטות ועל הארונות".

נמצא כי, "אין כלל מים חמים וחסר אפילו כיור לרחיצת ידיים, אין מטבח שבו נערך בישול, המקרר קטן ומזוהם ואין בו מזון, הארונות במטבח מזוהמים עם תיקנים. אין ארוחות ביניים, ולפי התלונות של החוסים, לפעמים אין אוכל".

הדיירים בהוסטלים זקוקים לליווי ולטיפול רפואיים. ראולם הטיפול בהן הוא שערורייתי - כדורים מפוזרים על המיטות ועל הרצפה, אריזות התרופות נמצאות בארון ללא סדר וללא סימון וסידורן נעשה באופן רשלני ופרוץ.

בעקבות הביקור נפתחה חקירה נגד בעל המקום, הרב יוסף רייזמן, בחשד להפעלת "מעון מוזנח עד כדי חשש פגיעה בחסרי ישע".

הרב יוסף רייזמן, הבעלים של ההוסטלים, אמר בתגובה ל'ישראל היום' כי "אני צועק כבר שנים למשרד הבריאות שיעזרו לי במימון שיפוצים של המקום, אבל לא נענה. זה המצב שדומה בכל הישיבות בבני ברק, והמטופלים חיים כאן בשמחה ובהבנה, פה יש נשמה".
הוסטל עמותה הזנחה טיפול נפשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד