כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תלונה נגד אל-על: "סולקתי מהמקום בגלל חרדים"

נוסעת אמריקאית טוענת כי הועברה למקום שאינו מתאים לצרכיה במהלך טיסה מארה"ב לישראל, בשל בקשתם של חרדים שישבו לידה • תובעת מהחברה 50 אלף שקל

מטוס אל על. צילום: פלאש 90
מטוס אל על. צילום: פלאש 90

דברה ריידר, יהודיה אמריקאית המתגוררת בפלורידה, תובעת מחברת התעופה אל-על 50 אלף שקלים פיצוי. לטענתה היא סולקה ממקומה בטיסה מארצות הברית לישראל, מכיוון שחרדים שישבו על ידה סירבו לשבת לצדה. היא הופנתה על ידי הצוות למקום אחר בו ישבה במהלך הטיסה.

התובעת טוענת כי המושב האחר אליו פונתה לא התאים לצרכיה הרפואיים, ולפיכך היא תובעת את החברה.

"בדרכו השקטה הדייל רמז שהם דתיים, שהם ראו אותי ושהם לא מוכנים לקום מהמושב", מספרת דברה, "היה ברור שהדייל לא יודע כיצד להתמודד עם הסיטואציה. הם אפילו לא שאלו אותי והרגשתי מושפלת. אם הם היו מבקשים זה היה נראה אחרת. אף פעם לא חשבתי שאצטרך לחוות חוויה כזו".

דברה פנתה למנכ"ל אל-על בדרישה לקבל פיצוי בסך 50 אלף שקל על עוגמת הנפש והאפליה על רקע מגדרי, כך דווח הבוקר (ה) בגלי צה"ל. בנוסף, במכתב שנשלח על ידי עורכת דינה, אורלי ארז לחובסקי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, היא דרשה שבאל-על יפיצו הוראות ברורות לעובדים, כיצד לנהוג במקרים כאלו.

מאל-על נמסר בתגובה: "דיילי אל-על נמצאים בחזית השירות מול קהל הנוסעים, נדרשים לבקשות שונות ומנסים לסייע ככל שניתן. תלונתה של הנוסעת תיבדק ותטופל".
אל על תביעה נוסעת מקום חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד