י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לאחר 12 שנה: נעצרו 2 ממבצעי הלינץ' ברמאללה

שני מחבלים שהיו מפקדי שטח של חמאס באזור, הודו בחקירתם במעורבות פעילה בלינץ' האכזרי שנעשה בחיילי מילואים ברמאללה בשנת 2000 • השנים יועמדו לדין

לאחר 12 שנה: נעצרו 2 ממבצעי הלינץ' ברמאללה

הותר לפרסום: במהלך חודש יוני 2012 חשף שירות הביטחון הכללי בשיתוף יחידת הפח"ע של מחוז ש"י וצה"ל, תשתית רחבה של החמאס שפעלה בגזרת רמאללה וכפרי בנימין, שראשיה שימשו כמפקדת שטח של חמאס באזור זה.

בין הפעילים שנעצרו ונחקרו על ידי שב"כ ויחידת הפח"ע של מחוז ש"י, הודו שניים בחקירתם במעורבות פעילה בלינץ' שאירע ב-12 באוקטובר 2000 בתחנת המשטרה הפלסטינית ברמאללה, במהלכו נרצחו באכזריות שני חיילי מילואים של צה"ל - רב"ט ודים נורזיץ בן 35 הי"ד וסמ"ר יוסי אברהמי בן 38 הי"ד, שטעו בדרכם והגיעו לפאתי העיר רמאללה.

ב-5 לאוגוסט האחרון הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום, המייחסים לשניים, מרואן אבראהים תופיק מעדי, בן 51, תושב רמאללה ויאסר אבראהים מוחמד חטאב, בן 40, תושב רמאללה, עבירות של גרימת מוות בכוונה.

בתום מיצוי החקירות ולפני פרסום המעצר, משטרת מחוז ש"י נהגה בשיא הרגישות והודיעה למשפחות החיילים על מעצר החשודים בביצוע הלינץ', וכי המעורבים בביצוע הפשע יועמדו לדין ללא קשר לזמן שחלף מביצוע הפשע.

בשב"כ מדגישים כי מעצרם של השניים, בגין מעורבותם באירוע הלינץ' שהתרחש בשנת 2000, מצביעה פעם נוספת כי גם לאחר 12 שנים, פועלים כוחות הביטחון על מנת למצות את הדין עם כלל המעורבים בפרשה.
לינץ רמאללה חמאס שב''כ מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד