כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לאחר יום של אש: הושגה שליטה על השריפות

רק בשעת ערב נרשמה אנחת רווחה במוקדי השריפות • באבן ספיר פרצה האש פעמיים, בטבעון - לאחר פינוי תושבים - השתלטו הכבאים על האש • ובבית שמש נשרפו 150 דונם

שריפה במוצא. צילום ארכיון חדשות 24
שריפה במוצא. צילום ארכיון חדשות 24



עונת הלהבות: בשעות הצהריים המוקדמות, סמוך לשעה 12:00, פרצה שריפה סמוך לישוב אבן ספיר, שעה מאוחר יותר פרצה שריפה גם סמוך לקריית טבעון, בהמשך פרצה שריפה נוספת באיזור בית שמש.

בשעה 12:00 בצהרים פרצה שריפה סמוך לישוב אבן ספיר. שמונה צוותי כיבוי ושני מטוסי כיבוי באמצעות קצף פעלו לכיבוי של שלושת מוקדי השריפה, כשעה לאחר מכן הודיעו רשויות הכיבוי כי הושגה שליטה על האש.

מעט לאחר השעה 15:00 התחדשה שוב השריפה באיזור אבן ספיר, 15 צוותי כיבוי פעלו במקום בסיוע של 2 מטוסי כיבוי, והוחל בפינוי התושבים המתגוררים בחלקו המערבי של היישוב. כשעה לאחר מכן - בשעה 16:30 - עידכן יורם לוי, דובר נציבות הכבאות וההצלה, כי הושגה שליטה על האש.

מעט לפני השעה 14:00 התחדשה אף השריפה ביער בין טבעון לקיבוץ שער העמקים, 47 צוותי כיבוי נשלחו למקום, ושני מטוסי כיבוי גם הם פועלים במקום. בעקבות השריפה נסגר לתנועה צומת השומרים לכיוון טבעון וכן צירי הנסיעה לצומת העמקים.

בשעה 15:50 החל פינוי תושבים מהרחובות כרמל, שושנה וזבולון בטבעון, גם בית אבות השוכן במקום פונה. חמישה בתים נפגעו מהאש וניזוקו, מהם 2 במצב קשה. מוקד שריפה נוסף במוחרקה החל לבעור שוב סמוך לשעה 18:00, הופנו צוותי כיבוי, והגיזרה חולקה ל-2 גזרות משנה.

בית הספר נרקיסים ברחוב הנרקיסים בקריית טבעון הוגדר כנקודת כינוס לצורך פינוי האוכלוסייה. סמפכ"ל המשטרה, ניצב ישראל יצחק, עשה גם הוא את דרכו לחפ"ק שהוקם במקום. כמו כן, הסתיים פינוי בית אבות מרחוב רימונים לבית אבות ברחוב החורש.

כביש 75 נחסם מכיוון צומת השומרים לכיוון צומת העמקים. בצירים המובלים לטבעון נוצרו עומסי תנועה מכיוון צומת ג'למה ומכיוון רמת ישי. הנהגים התבקשו שלא להגיע לכיוון טבעון, תושבי טבעון שאמורים להגיע לבתיהם מתבקשים להשמע להוראות כוחות הבטחון ולא להכנס לכיוון רחובות שנחסמו. הציבור מתבקש לגלות סבלנות. רק בשעה 19:40 הותרו התושבים לשוב לבתיהם.

סמוך לשעה 18:30 הושגה שליטה על השריפה בקריית טבעון, צוותי כיבוי המשיכו לכבות את המוקדים במקום עד לכיבוי המוחלט.

סמוך לשעה 17:00 פרצה שריפה נוספת באיזור מנזר בית ג'ימאל על כביש 38, סמוך לאיזור התעשייה של בית שמש. למקום הוזנקו 2 מטוסים עם מעכב בערה.

כביש 38 מצומת רמת בית שמש למושב זכריה נסגר לתנועה.

בשעה 20:30 סיפר שמוליק אמסלם, דובר כיבוי תחנת בית שמש ל'בחדרי חרדים', וסיכם כי הושגה שליטה על האש, וכי בשריפה פעלו 36 רכבי כיבוי, שישה מטוסים ו-65 אנשי כיבוי.

עוד הוסיף ואמר כי כ-150 דונם נשרפו, אך לא היו נפגעים.

המשמעות: שליטה על כל מוקדי השריפות ברחבי הארץ.

הפלסטינים נחקרו

עוד בנושא:
'הדסה עין כרם' במצור של אש • חשד להצתה

השריפה שפרצה אתמול (ג) במושב אבן ספיר כילתה כ-60 דונמים של חורש טבעי. מפקד שירותי כבאות והצלה בירושלים, טפסר שמואל פרידמן, מסר: "אנו עדיין לא יודעים מה גרם לשריפה, אך מדובר ביותר ממוקד אחד ולכן אנו סבורים שמדובר בהצתה. עם זאת, ייתכן ומדובר ברשלנות של מטיילים. מדובר בשטח בעייתי, קרוב לבית חולים ביער סבוך. אמנם חם, אבל לא תמיד זה הגורם לשריפות".

אתמול נעצרו לחקירה ארבעה פלסטינים ששהו ליד אבן ספיר, ונבדק הקשר שלהם לשריפה. אולם במהלך החקירה הוברר כי אין להם קשר, והם שוחררו לבתיהם.

במקביל, פרצה שריפה אף באזור הררי במוחרקה, בין צומת העמקים לצומת התשבי בכרמל המזרחי. במקום פועלו כ-20 צוותי כיבוי, 2 מטוסים ומסוק משטרתי. לקראת הערב פרצה שריפה אף בטבעון, ובסביבות השעה 18:00 הושגה שליטה בשני מוקדי השריפות הללו בצפון.
שריפה אבן ספיר קריית טבעון התחדשות בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד