כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גל שריפות ברחבי הארץ • חשד לרקע לאומני

בכירי המשטרה התכנסו הערב להערכת מצב בעקבות גל השריפות, בסיומה הוחלט להקים צוות חקירה מיוחד • "במבט כלל ארצי, רצף האירועים לא יכול להיות מקרי"

צילום: צוות לוחמי החיים רמת שילה
צילום: צוות לוחמי החיים רמת שילה

גל השריפות שפקד בימים האחרונים את ישראל, הביא את גורמי המשטרה והכבאות להרים גבה ולחשוד כי אין מדובר ברשלנות גרידא. הם העלו חשד להצתות גם על רקע לאומני.

בנס, לא היו נפגעים כלל בשריפות, ונזק נגרם למספר בודד של דירות.

בעקבות זאת, נערכה הערב (ה') הערכת מצב על השריפה בטבעון שפרצה בשנית, בראשות הסמפכ"ל, ניצב ישראל יצחק, ממ"ז חוף ניצב חגי דותן, נציב כבאות ראשי, מד"א ונציגי הראשות המקומית, במהלכה הוצגה הפעילות המשותפת של כלל הגורמים הפועלים לכיבוי השריפה.

הסמפכ"ל שיבח את שיתוף הפעולה של כלל הגורמים, תוך הפקת לקחים מאירועי שריפה קודמים ואת המאמץ המשותף שהושקע להצלת חיים ורכוש ולהחזרת השגרה למקום.

הסמפכ"ל ציין, כי אירועי השריפה האחרונים מהווים רצף לא מקרי של אירועים והנחה של מיצוי החקירה ופעילות אופרטיבית בנדון.

ניצב חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה, הורה להקים צוות חקירה מיוחד בימ"ר חוף. "החשד כרגע הוא שמדובר בהצתות על רקע לאומני. אין לנו מודיעין שתומך בכך, אבל אם מסתכלים על זה במבט כלל ארצי אנחנו רואים שיש הצתות באזור טבעון, ירושלים ובית שמש - רצף כזה לא יכול להיות מקרי".

עוד בנושא:
'הדסה עין כרם' במצור של אש • חשד להצתה
ישראל בוערת • שריפות באבן ספיר, בית שמש וקריית טבעון

רב טפסר שחר איילון, מפקד שירותי הכיבוי בישראל, אמר כי אין ראיות לכך שהשריפות בימים האחרונים ברחבי הארץ מקורן בהצתות. לדבריו, היקף ההצתות, רצף האירועים ומיקום השריפות ליד הבתים מעוררים חשד ומחייבים היערכות של שירותי הכיבוי יחד עם המשטרה לחקירת האירועים.

טפסר אריה רגב, מפקד שירותי הכיבוי בחיפה, העריך כי השריפה בקריית טבעון פרצה בשל הצתה. "בשבוע האחרון היו שש שריפות באזור קריית טבעון, אחת מהן לפנות בוקר, אפשר להגיד שמדובר ברשלנות פעם אחת או פעמיים. לא ייתכן ש-6 שריפות פורצות בגלל רשלנות באותו מקום".
שריפה הצתה לאומני קרית טבעון כיבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד