כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ראב"ד 'העדה': 'אתרא קדישא' מחללת קברים • המכתב

ראב"ד ה'עדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך מפרסם מכתב בגנות ארגון 'אתרא קדישא' • לדבריו הארגון מאשר עבודות הכרוכות בחילול קברים ומונע אותן במקום בו אין חשש

ראב"ד 'העדה': 'אתרא קדישא' מחללת קברים • המכתב

ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך במכתב חסר תקדים נגד ארגון 'אתרא קדישא'.

הסדקים בצמרת הרבנית של ה'עדה החרדית' החלו להתגלות בחודשים האחרונים סביב פרוייקט סלונים-גולובנציץ' בעיר בית שמש. שם בעקבות חשש לגילוי קברים התעכבה הבנייה במשך יותר משנה. אברכים ומשפחות רבות שהשקיעו את כספם נאלצים להמתין עד להכרעת המחלוקת סביב הפיקוח של הארגון במקום.

במכתב עליו חתום הראב"ד, הגר"מ שטרנבוך, המתפרסם כאן לראשונה, וצפוי להתפרסם מחר ביומונים החרדים הוא תוקף בחריפות את הארגון בכך שהמקיים מחאות במקומות בהם יש פיקוח וחופרים במקומות בהם יש חשש לקברי יהודים. יצוין, כי שמו של הארגון לא הוזכר במכתב כולו.

ראש המכתב מוקדש לחברת 'קרסו' המנהלת בימים אלו פרויקט בנייה בעיר באר שבע ובמתחם כדורי בגבעת שאול בירושלים.

אנשי 'אתרא קדישא' קיימו בשבועיים האחרונים מספר הפגנות נגד החברה לאחר שטענו כי בפרויקט בבאר שבע קיימים קברי יהודים וכי העבודות במקום מהווים חילול חמור. את ההפגנות הם גם קיימו בירושלים למרות ששם כלל לא קיימים קברים.

על כך כותב הגר"מ: "החברה התחייבו בכתב שהכל יהא אך ורק בפיקוח רבנים, וכן מעידים גדולי תורה הגאון רבי נסים קרליץ שליט"א והגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א, והחברה כבר הוציאו רבבות שתהא בלי שום חשש כלל, ואין שום מקום למחאות, שהכל נעשה בהשגחה כהנ"ל, ויש לשבח החברה שכן יעשו בס"ד אחרים".

במכתב גם כותב הראב"ד בחריפות נגד העבודות המתבצעות בנשר: "ובעניין החפירות שעוסקים כל הזמן כאילו בהכשר הגאון רבי שמואל ואזנר שליט"א, הדבר שקר גמור, ולא מתיר היום כלל, והרבה נפטרים יהודים הוציאו ממנוחתם".

טרם ברור מה יהיה השלכות של מכתב חריף מסוג זה אך מה שברור כי ב'עדה החרדית' שהעניקו במשך שנים ארוכות תמיכה נחרצת לארגון 'אתרא קדישא' ולפעילותו מתחילים להבין כי הדברים שהוצגו להם עד כה - שונים לגמרי מהמציאות.
אתרא קדישא העדה החרדית קרסו חילול קברים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד