כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אירן: יותר מ-300 הרוגים ברעידת האדמה

עד כה דווח על למעלה מ-300 הרוגים וכ-2,600 פצועים • המספרים עשויים לטפס ככל שיפונו ההריסות • 6 כפרים נחרבו לחלוטין ו-60 נוספים ניזוקו • תיעוד

צילום AP
צילום AP

שתי רעידות אדמה חזקות הורגשו אתמול (שבת) בצפון מערב איראן, אחת בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר, כ-60 ק"מ מצפון-מזרח לעיר טבריז בעומק של 9.9 ק"מ. והשנייה לאחר כ-10 דקות בעוצמה של 6.3. שישה כפרים נחרבו עד היסוד וכמחצית מהמבנים ב-60 כפרים אחרים ניזוקו קשות.

סוכנות הידיעות 'פארס' דיווחה היום (א) כי מניין ההרוגים עלה ל-300. גורמים ממשלתיים אומרים כי קיים חשש שמספר הקורבנות ימשיך לעלות. סוכנות הידיעות 'איסנא' דיווחה כי כ-2,600 בני אדם נפצעו כתוצאה משני רעשי האדמה.

שר הפנים, חסאן גאדאמי צוטט בסוכנות הידיעות 'פארס' ואמר כי 110 כפרים ניזוקו בסך הכל ברעידות.

תושבי הכפרים הונחו על ידי הרשויות להישאר מחוץ לבתיהם במשך הלילה האחרון, מחשש לקיומן של רעשי משנה נוספים. ארגון הסהר האדום הטורקי הודיע כי ישלח ציוד הומניטרי לתושבים.

איראן ידועה כאזור מועד לפורענות בכל הנוגע לרעשי אדמה. בשנת 2003 הרעיד רעש אדמה חזק את אזור העיר בם בדרום מזרח המדינה וגבה את חייהם של 31 אלף בני אדם.

רעידת האדמה הקטלנית ביותר באיראן אירעה בשנת 1990 בצפון מערב המדינה. היא הייתה בעוצמה 7.7 בסול ריכטר וגרמה למותם של כ-37 אלף בני אדם לפציעתם של כמאה אלף נוספים. 27 עיירות וקרוב לאלפיים כפרים הוחרבו ברעש.

אירן רעידת אדמה הרוגים כפרים נזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד