כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

האב נרצח בתימן - המשפחה עלתה לארץ הקודש

אלמנתו וארבעת בניו של משה נהרי הי"ד, שנרצח בתימן על רקע אנטישמי לפני 4 שנים, עלו ארצה • בישראל חיכו להם חמשת בני המשפחה הנותרים, שעלו מיד לאחר הרצח

בני המשפחה
בני המשפחה

אלמנתו של המורה משה נהרי הי"ד, שנרצח לפני כארבע שנים על רקע אנטישמי בעיירה ריידה שבתימן, עלתה הבוקר (א) לישראל יחד עם ארבעה מילדיה.

עם נחיתתה בנמל התעופה בן גוריון, התאחדה האלמנה לאוזה נהרי, עם 5 ילדיה האחרים, שעלו ארצה לבדם לאחר הרצח. את העליה עשתה האלמנה בסיוע הסוכנות היהודית.

מהסוכנות דווח כי בני המשפחה צפויים להיקלט במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית הנמצא בדרום הארץ.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר: "משה נהרי נהרג רק בגלל היותו יהודי. בנו הקטן היה רק בן מספר חודשים כשאביו נרצח על רקע אנטישמי. עלייתה של לאוזה והאיחוד המרגש עם ילדיה הם קודם כול סגירת מעגל אישית, אבל הם גם סגירת מעגל ציונית".

משה יעיש נהרי היה בן 35 בהירצחו, הוא כיהן כשוחט והיה מראשי הקהילה היהודית. כן שימש נהרי כמורה לעברית בעיר ריידה אשר במחוז עומראן. בי"ד כסלו תשס"ט נרצח נהרי הי"ד ביריות על ידי מוסלמי קיצוני ונקבר בתימן.

הרוצח הסגיר את עצמו מיד לאחר שביצע את המעשה. שנה לאחר הרצח דן בית משפט לערעורים בתימן את עבד אל-עזיז אל-עבדי, טייס לשעבר בחיל האוויר של תימן, שהורשע ברצח המנוח - למוות. עורך דינו הגיש ערעור לבית המשפט העליון במדינה, אשר קבע כי הרוצח ישלם פיצויים למשפחת הנרצח. גזר הדין לא הובא להכרעה סופית עד היום.

בעקבות רציחתו של נהרי החל גל עלייה מתימן לישראל, ומשנת 2009 ועד היום עלו ארצה כ-100 איש מהקהילה היהודית במקום, בסיועה של הסוכנות היהודית. כיום מונה הקהילה היהודית בתימן כ-130 יהודים, מהם כ-50 איש מתגוררים בבירה - צנעא, במתחם המאובטח על ידי הממשל. יתר יהודי תימן מתגוררים בעירה ריידה שבמחוז עומראן.

בשנים האחרונות גברו ההתנכלויות ליהודים מצד מוסלמים קיצונים בתימן, והם חיים תחת איום מתמיד, שהחריף עוד יותר לאחר הדחתו של הנשיא הקודם, עלי עבדאללה סאלח.

לפני כחודשיים נרצח בדקירות סכין בתימן אהרון זינדני, בן 46 במותו, מבכירי הקהילה היהודית בעיר הבירה צנעא. אלמנתו עפיה אל עשר וילדיו עלו ארצה במבצע של הסוכנות היהודית ומשרד החוץ במהלך חודש יוני.
תימן רצח צנעא ריידה אלמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד