כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרמה במצרים: שר ההגנה והרמטכ"ל הודחו מתפקידם

הרקע לפיטורין: כשלונם בכל הנוגע לפיגוע בסיני, שגבה את חייהם של 16 חיילים • הנשיא מוחמד מורסי ביטל גם את 'ההצהרה החוקתית המשלימה' שהגבילה את סמכויותיו

מוחמד מורסי
מוחמד מורסי

הנשיא הטרי של מצרים, מוחמד מורסי, הדיח היום (א) את שר ההגנה, מוחמד חוסיין טנטאווי, ואת הרמטכ"ל, סמי חאפז ענאן, מתפקידם. נוסף להם הודחו גם מפקד חיל הים, מהאב נמש, ומפקד חיל האוויר, עבד אל-עזיז סיף א-דין. בהודעה שמסרה לשכת הנשיא לתקשורת בקהיר לא נאמרה הסיבה לפיטוריה של הצמרת הצבאית.

לתפקיד שר ההגנה מונה במקומו של טנטאווי הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, שבא מהמודיעין הצבאי. לתפקיד הרמטכ"ל החדש מונה הגנרל סידקי סובחי.

בנוסף מינה מורסי את מחמוד מוחמד מכי לסגנו.

פיטוריהם של השנים מגיעים שבוע לאחר פיטוריו של ראש המודיעין הצבאי, הגנרל מוראד מואפי, שכשל בטיפול בהתרעה על הפיגוע במעבר רפיח. נוסף לו הודחה מתפקידה שורה של בכירים בצמרת הממסד הצבאי המצרי.

בכיר האחים המוסלמים, עיסאם עריאן, בירך על ההחלטה: "ההחלטה האמיצה הזו להעביר את השניים מתפקידם סיכלה את התכניות לבצע מהפכת-נגד", אמר. "זה הגל השני של המהפכה של העם המצרי. מורסי מילא את חובתו הריבונית והשיג את דרישות המהפכה. אני קורא לתומכי המהפכה לסייע לנשיא במניעת ניסיונות לפגוע במהפכה".

הפיגוע - שגבה את חייהם של 16 חיילים מצריים - גבה גם מחיר ממושל צפון-סיני שסולק מתפקידו.

כזכור, לאחר בחירתו של מורסי, איש האחים המוסלמים, שמרה לעצמה הצמרת הביטחונית במצרים סמכויות ביטחוניות שפגעו בזכויותיו כנשיא.

היום, בנוסף לפיטורי שר ההגנה והרמטכ"ל, הודיע מורסי על ביטול "ההצהרה החוקתית המשלימה", עליה הכריזה בחודש יוני שעבר המועצה הצבאית לאחר הדחת מובארק, ואשר פגעה במעמדו כנשיא.
מצרים נשיא מוחמד מורסי הדחות פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד