י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הכנסת ס"ת לציון יום השנה להרב רפאל הלפרין

יום השנה הראשון לפטירת הרב רפאל הלפרין צויין בהכנסת ספר תורה וכנס מרגש לזכרו • ספר התורה נתרם לגמ"ח ניחום אבלים של זק"א • בין מסיימי הספר: הגראי"ל והגר"ח

הכנסת ס"ת לציון יום השנה להרב רפאל הלפרין
מנדי הכטמן



שישו ושמחו בשמחת התורה כי היא לנו עוז ואורה. תהלוכה מרהיבה של הכנסת ספר תורה וכנס מרגש לזכרו ולעילוי נשמתו, ציינו את יום השנה הראשון לפטירתו של הרב רפאל הלפרין זצ"ל.

אין ולא היה מתאים יותר מלציין את יום השנה של מקים עולה של תורה ואיש שכולו היה חסד ומעשים טובים, מאשר להכניס ספר תורה לזכרו ולעילוי נשמתו שנתרם לגמ"ח ניחום אבלים של ארגון זק"א.

גמ"ח הניחומים של זק"א להשאלת ציוד לאבלים בזמן השבעה פועל ב-18 סניפים בישראל, הגמ"ח מסייע לכל דורש בכל הציוד הנדרש בזמן שיושבים שבעה, ארונות קודש, כסאות לאבלים, ספסלים, מיטות, סידורים ועוד.

משפחת הלפרין הנכבדה החליטה לכבד את זכרו של ראש המשפחה זצ"ל בדרכו הייחודית של עשיית חסד בתרומת ספר תורה לגמ"ח הניחומים של ארגון זק"א לתועלת משפחות האבלים בעת ישבם 'שבעה'.

ואכן ביום רביעי, יום השנה הראשון לפטירתו, נערך טכס הכנסת ספר תורה וסעודת המצווה ברוב פאר והדר בעיר בני ברק ובהשתתפות הרב הראשי לישראל יונה מצגר שליט"א, הגר"מ גרוס שליט"א, הגר"ש קנייבסקי שליט"א, יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה שליט"א, רבני העיר שליט"א, ר' יעקב נאמן שר המשפטים, ח"כ ר' אברהם מיכאלי, מפקד מרחב דן ניצב אלברט אוחיון, אחמי"ם, ומתנדבי זק"א.

סיום כתיבת האותיות נערך במשרדי אופטיקה הלפרין ברחוב אהרונוביץ בבני ברק, בין מסיימי האותיות נמנו הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, האדמו"ר מנדבורנה, האדמו"ר מראחוב, ר' יעקב נאמן שר המשפטים, הרב יעקב אשר ראש העיר בני ברק, יו"ר זק"א יהודה משי זהב, משפחת הלפרין וחברי הנהלת זק"א.

עם סיום והשלמת כתיבת אותיות ספר התורה, יצאה תהלוכה מרהיבה של מאות ילדים אוחזי דגלים ולפידים, תזמורת ושיירת אופנועים ורכבי זק"א ומאות מלווים בשמחה וריקודים, דרך הרחובות אהרונוביץ, בר אילן והשלושה, עד לבית המדרש 'נתיבות עולם'. במשך שעה ארוכה נערכו בבית המדרש ריקודים לכבודה של תורה בליווי מלהיב של הזמר ר' ישראל קלצקי והנגן ר' מנדי גולדברג.

משם המשיכו מאות המוזמנים לסעודת מצווה חגיגית ומפוארת שנערכה באולמי 'הדודאים' בבני ברק, בסעודה השתתפו הרב יונה מצגר הרב הראשי לישראל, הרב מרדכי גרוס, הרב שלמה קנייבסקי בנו בכורו של הגר"ח, הרב יעקב רוז'ה יו"ר ועד רבני זק"א, ח"כ אברהם מיכאלי, רבנים אישי ציבור ומתנדבי זק"א.

במהלך הסעודה רבני כולל מגידי שיעורים "אורחות יושר" מייסדו של הרב רפאל הלפרין זצ"ל סיימו את כל השס לע"נ הרב הלפרין זצ"ל ובניו אמרו קדיש, לאחר מכן ר' דוד הלפרין ערך סיום על שישה סדרי משנה לע"נ אביו. וכן הבחור יוסי הלפרין ערך סיום מסכת לע"נ סבו זצ"ל.

הרב יונה מצגר שליט"א ויו"ר זק"א יהודה משי זהב העניקו תעודת "כתר כבוד" למשפחת הלפרין עם דגם של הס"ת שנתרם כאות הוקרה על תרומתם החשובה לגמ"ח ניחומים עבור עם ישראל.

את מהלך סעודת המצווה ליווה בשירה ותשבחות הזמר ר' ליפא שמלצר בליווי תזמורתו של רובי בנט.

צילומים: מנדי הכטמן































































זק''א ספר תורה מעמד גלריה רפאל הלפרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד