י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בלעדי • ה'מתמידים' לערכאות: "הבוררים זייפו החלטות"

לקראת מתן ההכרעה בסכסוך בקהילת 'המתמידים' על ידי בי"ד של הגרא"ד לוין, פנו אנשי הגר"ל מינצברג לבית משפט נגד הבוררות • "נגועים בניגוד עניינים חמור" • בפנים: המסמך

הרב מינצברג. צילום ארכיון: משה גולדשטיין
הרב מינצברג. צילום ארכיון: משה גולדשטיין

לפני כחצי שנה התעורר הסכסוך ששרר בקהילת המתמידים, בין ראש הקהילה הרב לייב מינצברג לבין ראש הישיבה שהתפטר הגר"ח מן ההר יחד עם קבוצה מתלמידיו ונאמניו וכמה מאנשי ההנהלה של המוסדות, הסכסוך התעורר - בין השאר - עקב פיטוריהם של חברי ההנהלה המדוברים, בנושאי חובות שנותרו על ההנהלה הישנה, פיצויים למפוטרים ובעלות על המבנים.

החברים המפוטרים פנו לבית בדין לענייני ממונות של הגרא"ד לוין, והגאון רבי לייב מינצברג הגיע אף הוא לבית הדין מספר פעמים וחתם על שטר בוררות ואף נכח בבית הדין לאורך הדיונים.

לאחר מספר ישיבות בהשתתפות 2 הצדדים, הודיע בית הדין לצדדים כי הוא מקציב להם תקופה של כשבועיים להגיש את סיכומי טענותיהם בכתב.

המפוטרים הגישו את הסיכומים והמתינו להכרעת בית הדין. אלא שאז התברר כי הרב מינצברג פנה לבית המשפט בבקשה 'דחופה ובהולה', באמצעות עורך הדין אלקנה בישיץ, למנוע מהרכב בית הדין לפסוק כבוררים בפרשה זו.

בבקשה, הנחשפת כאן לראשונה, מעלים המבקשים (אנשיו של הרב לייב מינצברג. א.כ.) טענות חמורות במיוחד כלפי בית הדין. לדבריהם "התגלה למבקשת כי מדובר בבוררים הנגועים בניגוד עניינים חמור, הפועלים במטרה לחתור תחת המבקשת במזיד, שלא כדין, תוך שמיעה במעמד צד אחד, החבאת פרוטוקולים וחומרים בתיק, שינוי שמות בעלי דין ניסיונות גסים להרחבת שמות הנתבעים והתובעים בתיק והכל ללא יידוע הצדדים הנוספים, תוך כדי זיוף החלטות".

השופט נענה לבקשת הרב מינצברג באופן חלקי, והוציא צו מניעה זמני לבוררות - בתנאי שהמבקשת תפקיד ערבות בסך של 20 אלף שקל.

את תגובתו של הרב מינצברג לכתבה לא היה ניתן להשיג, ולכשתתקבל - תפורסם.



הגרא''ד לוין הגר''ל מינצברג המתמידים תביעה בוררות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד