י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פניה לחולדאי: "מנע חילולי השבת המתוכננים בנוקיה"

בעקבות סדרת אירועים המתוכננים להתקיים = גם בשבתות - בהיכל הספורט 'יד אליהו', פנה חבר מועצת העיר במכתב חריף בו דרש מראש העיר לשמר את הסטטוס קוו

יד אליהו. צילום ארכיון
יד אליהו. צילום ארכיון

חבר מועצת העיר תל אביב שלמה זעפרני פנה השבוע לראש העיר רון חולדאי בבקשה למנוע חילולי שבת בהיכל הספורט העירוני בשכונת יד אליהו – 'היכל נוקיה'. זעפרני בחר לשגר את המכתב בתקופה זו, על רקע אירועים שיקיים קרקס במהלך החודש הקרוב בהיכל נוקיה בימי חול ובשבתות.

במכתב - שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' - כותב זעפרני: "כידוע לך שבמשך שנים רבות מבנה 'היכל נוקיה' אשר בבעלות העירייה סגור בשבת, למעט אירועי חנוכה הגולשים ליום שבת וכן מסעדות הפועלות במבנה, וכבר הערנו והתרענו על הדבר בעבר".

הוא מציין, "לאירוע זה צפויים לבוא משתתפים רבים שאינם דווקא תושבי העיר ברכבים פרטיים, הסעות וחניה בשכונות הסמוכות ולהסב לחילול שבת המוני ופגיעה ברגל גסה בקדושת השבת, רגשות התושבים, והפרה בוטה של הסטטוס קוו בעיר".

לדבריו, "מלבד אירוע זה קיים שינוי סמוי לרעה בשמירת השבת בעיר בפתיחתם של בתי אוכל, מסעדות, רשתות מזון, הפעלת תחבורה ציבורית בשאטלים למקומות בילוי וכדומה, ואירוע מקומי זה הינו המשך להפרה בנושא דת שבוצעה באחרונה על ידי הנהלת המקום בהשכרת המבנה לקיום אירוע שהוגדר כאירוע מיסיונרי".

לסיום קורא זעפרני לחולדאי "לשנות את ימי הפעילות" של התוכנית, ו"לעמוד על כך שהמקום ימשיך להיות סגור בשבת על אף הנזקים הכספיים הצפויים, כי קדושת שבת קודש היקרה לעם היהודי מאז היותנו לעם אינה נמדדת בהיבטים כספיים, או בערכים אחרים".

מהעירייה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "עיריית תל-אביב-יפו אינה חורגת מהסטטוס קוו בענייני השבת. היכל נוקיה אינו פועל בשבת במהלך השנה למעט מספר מקרים בודדים והפקות מיוחדות.

"יחד עם זאת ולאור פניית חברי המועצה בנושא, העירייה מקיימת מגעים עם נציגי ההפקה על מנת לבחון אפשרויות לצמצום הפעילות במהלך השבת".
תל אביב יד אליהו נוקיה חילול שבת זעפרני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד